geschikte laptop voor mij?

Ik wil er veel mee internetten, films bekijken, fotoshoppen en voor school gebruiken. een aantal eisen die ik eraan stel: derde gen. intel i7, goede videokaart en minimaal een 15 inch full HD scherm. weet iemand een goede laptop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna geen enkele laptop heeft een FullHD scherm. 139 op tweakers pricewatch
147 als je hoger dan full-hd ook meeneemt http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html#filter:XYxBCsIwFETv8tdZJGmMNQcouBAE3UkXJfnCh9iWJFah5O4mSjeuhpn3mBXuFGI6B7J4pQeehjeY8ek9-wc0bmAKDkNH6B0YWAhfERjMVfxKknMG0U7hd7bbSmWVoEeb0F1mtEcXwdxAtuWggb7AMnbkE4YCVmg0r7EMvmpCC1VEodS-hJaHFvqc8wc

Antwoorden (6)

Ik ben niet zo thuis in de laptop/computer wereld en weet ook niet wat derde gen. intel i7 is, maar een super goede laptop die verder aan al je eisen voldoet: Macbook Pro.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, en waarom: super snel en heel helder HD scherm. De twee belangrijkste punten, voor mij althans.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Asus K55VD-SX047V

Link:

http://tweakers.net/pricewatch/316486/asus-k55vd-sx047v.html

Het enigste nadeel is de 5400 RPM harde schijf. Maar voor de rest een prima laptop, vooral qua prijs / kwaliteitverhouding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lang niet alle 15 inch laptops hebben een full HD scherm, je kunt je afvragen in hoeverre dat nodig is bij die schermgrootte.
Verder is voor jouw gebruik vrijwel elke laptop geschikt. Kijk wel naar de batterijduur: als die prettig ruim is, hoef je je oplader niet mee naar school te zeulen (en kunt die dan ook niet kwijtraken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoord op wat je je afvraagt: Het menselijk oog kan alle details van een Full-HD (1080p) beeld herkennen op een scherm van 24 inch of groter. Een 720p-beeld heeft ongeveer de helft van het aantal pixels van het Full-HD beeld en daarom is er bij een 720p beeld logischerwijs minstens een scherm van 12 inch of groter nodig. Omdat er niet echt een standaard is tussen 720p en 1080p heeft het dus wel degelijk zin zo'n Full-HD scherm bij een 15 inch laptop. Je zal niet alle Full-HD details kunnen waarnemen maar je ziet wel een verschil met een 720p beeld.
Hou er om te beginnen wel rekening mee dat een 'goede' laptop ook 'maar' een laptop is. Hiermee bedoel ik: een laptop met gelijkaardige specificaties loopt 2 jaar achter op een desktop-pc. Maar ik veronderstel dat dat geen optie is omdat je met je pc mobiel moet zijn voor je schoolwerk?

In dat geval: Asus N56VM-S4032V

Helaas heeft de Asus K55VD-SX047V niet het gevraagde full HD scherm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dell heeft een dergelijke laptop. Een dergelijk "goede" laptop staat of valt wel met budget dat je er voor hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een dell laptop, welk soort mag je zelf kiezen