Kan ik een interne kaartlezer inbouwen?

Mijn interne kaartlezer leest een SDHC kaart niet. Ben van plan om een andere kaartlezer in te bouwen die dat wel kan. Wie weet wat mijn huidige aansluitingen zijn en zal hetgeen ik van plan ben kunnen? Afb. 1 voorste rode is esata aansluiting, middelste gaat naar aansluiting (geel) op afb. 2 en achterste (rood) gaat naar een blokvormig apparaatje op de van de computer (wat is dat voor apparaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Ja, kan: dat vierkante blokje is een stekkertje van de interne USB-verbinding. Volg deze kabel en (als) deze naar de kaartlezer gaat, kan je gewoon een kaartlezer kopen en inbouwen. Neem voor de zekerheid de oude mee, maar het ziet er wel goed uit.

Overigens als de lezer slechts 1 SDHC kaart niet leest, kan het ook zijn dat die kaart stuk is. Ook zou je dan kunnen proberen om gratis SDHC-software te installeren.

http://panasonic.jp/support/global/cs/sd/download/index.html(voorbeeld)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De SDHC kaart is volgens mij niet stuk. Heb ook nog een andere geprobeerd.
Je bedoelt dat gele stekkertje van de onderste foto?
Het is een sandisk kaartje. Is de gratis SDHC software
te downloaden bij de Sandisk fabrikant?