Kan een diskettestation van een computer aangesloten worden op een laptop?

Onze oude PC is kapot en er ligt een stapeltje diskettes met belangrijke documenten. Kan ik het diskettestation van de oude (vaste) PC aansluiten op mijn laptop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet, want de laptop heeft geen floppy controller aan boord (en natuurlijk ook niet de aansluiting waar je de floppy kabel op aan kunt sluiten). Er bestaan wel USB diskette drives om op laptops ook diskettes te kunnen lezen.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, bedankt voor je antwoord. Ik was hier al bang voor, maar dacht misschien kan er een tussenstukje tussen worden geplaatst. Jammer, maar helaas.

Andere antwoorden (1)

Nee, helaas dit is niet mogelijk.

Mijn vriendin had enkele jaren geleden hetzelfde probleem.
Een USB-diskette station was toen de meest makkelijke oplossing. Deze zijn te koop in online winkels, waaronder Bol.com.
Inbouw diskette drives zijn goedkoper, maar het is de vraag of de laptop ruimte heeft om deze in te bouwen.