Mijn computer beeldscherm geeft tijdens het opstarten strepen en bloken in allerlei verschillende soorten kleuren. hoe kan dit en hoe los ik het op ?

Mijn PC is nu 2 jaar oud. Heeft altijd al op dezelfde plek gestaan, is nooit omgevallen of dergelijks.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Na deze kleuren en blokken start hij wel door naar Windows? Of blijft hij hangen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja alles doet het wel, maar het beeld blijft in blokken etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeps foutje, ik was even in de war. maar nee hij start niet door naar windows op een gegeven moment krijg je geen beeld meer en je kan ook niet inloggen naar t account wat ik wil ( er maken 2 mensen gebruik van deze pc )

Antwoorden (4)

Probeer eens de stekker van de monitor een paar keer in en uit te doen,soms kan daar een dun corrosie laagje op komen.

Toegevoegd na 20 uur:
bij mij werkte het wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gedaan, maar geen verschil
stof bij de video kaart
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je dit zelf weghalen / schoonmaken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb de video kaart helemaal schoongemaakt voorzichtig met een zacht kwastje, maar nogsteeds geen verschil
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet het uitspuiten met een pompje dat ook echt overal het stof weg gaat want met een kwastje kom je niet overal
Ligt het aan de monitor of aan de PC , probeer eens een andere PC uit op die monitor of een andere monitor op de PC.

En zoals al vermeld denk ik het eerst aan slecht contact in het slot van de grafische kaart
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De instelling van je monitor en je videokaart kloppen niet. Je videokaart staat waarschijnlijk in een hogere resolutie dan je monitor aan kan. Verlaag de resolutie in 1920 x 1080 (=standaard) en het zal waarschijnlijk opgelost zijn.