Kun je met een MacBook Pro 13" fatsoenlijk spelletjes spelen en is hij snel genoeg om bijvoorbeeld een keer photoshop te gebruiken?

Ik wil graag een MacBook Pro 2012 kopen met een i5 en intel HD Graphics 4000, is deze macbook dan snel?? Het is trouwens gewoon de baseline van 1250 euro.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Nee en wel om twee redenen:

1. OSX heeft weinig games
2. Intel HD Graphics zijn zwak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de 2010 versie met Intel 2 Duo P8600 en NVIDIA GeForce 320M. Photoshop gaat hiermee voor een enkele keer uitstekend. Als je dat dagelijks gaat gebruiken kan je beter een andere laptop/macbook halen.

Games worden (zoals genoemd) niet vaak op Mac OS X uitgebracht, maar je kan gewoon windows installeren. De videokaart en processor zijn in ieder geval krachtig genoeg om de meeste spellen, al dan niet op iets lagere settings, te spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er komen steeds meer goede games voor os-X, sinds Valve zijn Steam-platform er naar geport heeft.
Zware 3d-shooters zal de macbook niet trekken, maar een casual game prima.

Photoshop gaat ook prima. Hooguit gaan filters wat minder 'real-time'. Dat hangt ook af wat je in photoshop doet. Gewoon een 10MP fotootje wat contrastrijker maken en uitsnijden, daar wordt die macbook niet warm van (maar daarvoor is photoshop ook overkill).

Een A3-spread 300dpi-collage maken met 50 lagen, dat zal wat minder goed gaan. Echter, het kan wel.... Uitgerekend Photoshop is heel goed in het omgaan met beperkt geheugen enzo. Dat was de reden waarom het vorige eeuw al werkte.

Ik gebruikte photoshop op een 333mhz G3 met 32MB geheugen. Je moet dan alleen wat meer geduld hebben (op mijn 66 mhz 68030 werkte photoshop 2.0 ook, maar toen was de functionaliteit beduidend beperkter).