Mijn Mac geeft aan dat mijn externe 1 TB schijf al voor 65% gebruikt is. En hij is helemaal leeg. Hoe kan dat?

Ik heb een externe harde schijf van 1 TB voor backups van mijn MacBook. In Finder geeft hij aan 660 GB te hebben gebruikt.

En hij is helemaal leeg! Er staat geen bestandje op.

Ik heb met schijfhulp van Mac de schijf gewist (is de Mac non-stop 2 dagen mee bezig geweest), en nu geeft hij weer hetzelfde aan. Bij het schrijven van meer dan 350 GB aan bestanden geeft de externe schijf aan vol te zijn.

Hoe kan dat? En wat kun je eraan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

is je externe schijf gepartitioneerd als een ntfs ?
het kan zijn dat er een gedeelte daardoor onzichtbaar lijkt
en onleesbaar voor de mac
misschien heb je wat aan deze link ?

anders moet je de schijf zodanig partioneren dat ie wel goed leesbaar is voor de mac
maar dan worden de bestanden niet meer gelezen onder een windows pc
maar als je alleen mac heb kan je beter de hele schijf geschikt maken voor mac.
capthavoc