Printer dood na stroomuitval?

Afgelopen week hadden we stroomuitval en sindsdien is onze printer (HP6100 office serie, zo'n ding wat alles kan, ook faxen en scannen enzo) van slag. Alle lampjes knipperen en wat we ook doen, we krijgen de boel niet meer goed - ze blijven knipperen en mooi dat-ie niet meer print of wat dan ook.
Ik trek wel eens vaker de stekker eruit en dat gaat altijd probleemloos, maar toch lijkt het nu niet goed te zijn gegaan. Bij doormeten geeft de printer geen andere waarden aan dan anders, er lijkt niets doorgebrand oid te zijn.
Is het toeval of heeft het verband met de stroomuitval? En nog beter natuurlijk: hoe krijg ik hem weer aan de praat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
5.5K
AWM
14 jaar geleden
Een printer doormeten? Hoe doe je dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doormeten is misschien niet het goeie woord :-) Het uitgaande kabeltje leverde gewoon 31, wat-ie altijd doet. En ten einde raad heb ik zelfs het batterijtje op de printplaat even losgehad (een hardere reset weet ik niet :-), ) maar helaas, ook dat mocht niet baten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
31 Watt?

Het beste antwoord

Hier een poging: Probeer eens een reset.
1) Stekker uit stopkontakt halen
2) Knopjes # en 3 ingedrukt houden en tegelijkertijd
3) Stekker weer in stopkontakt steken.

Wie weet helpt het...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Antwoordman, De # en de 3 zitten op dezelfde toets. Om De # in te toetsen heb je ook de Caps nodig. Laat staan dat ik daarna de 3 nog in kan toetsen.
Hoe doejedat Antwoordman?
AWM
14 jaar geleden
Ik bedoel op de *printer* ;)
En ook de stekker van de *printer*.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry hoor. Heb niet zo een printer met knopjes -;)
AWM
14 jaar geleden
Je hebt toch een numeriek toetsenbordje erop, om de nummers in tikken als je wilt faxen? Met een hekje en een sterretje???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, vooral voor de link. Maar helaas.......ook dit mocht niet baten. Hij werd er boos van :-) Button stuck! Release Button! stond er dwingend in het schermpje. En daarna 2-3 hoopgevende seconden en toen alles weer in storing :-( Pokkeding.

Andere antwoorden (5)

Ja, het is niet de stroomuitval als zodanig hgeweest maar een peak in het net. Je moet ook een powercontrol gebruiken voor jouw tv en oc etc. Is een soort verlengsnoer met met een gezekerde doos. Max. EUR 45.- Een voor jouw tv etc en 1 voor jouw pc etc. Bij sommige bedrijven verkopen ze fancy oplossingen. Niet nodig Eur 45 is genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even de driver (software) van printer deinstalleren en daarna weer opnieuw installeren. dat werkt bij mij tenminste wel. succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat helpt niet tegen foutmeldingen op de printer zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij hielp het destijds wel, de printer knipperde constant oranje (wat'fout' betekent) en na het opnieuw installeren en connectie maken met de pc, ging het wèl goed. Ik praat uit eigen ervaring. Dus het is het proberen toch waard?
AWM
14 jaar geleden
Ja, als het helpt, dan helpt het. Klinkt alleen niet logisch, maar wie weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En........het hielp niet :-) Helaas pindakaas. De printer begint met initialiseren als ik er spanning op zet, maar stopt na een seconde of 3, 4 en valt dan in storing (het lijkt wel een kerstboom, alle groene lampjes knipperen). Maar bedankt voor de moeite die je hebt genomen om te antwoorden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahh dat is balen! :( Ik wou je echt graag helpen hoor. . ach misschien wil je printer wel meedoen metkerstmis.
Als je 'm nou als ster gebruikt voor de kerstboom? Misschien voelt 'ie zich dan wel zó happy dat ie spontaan weer normaal gaat doen!? :P .... maar als 't merk erop staat zou je ook de help desk kunnen bellen.. als je hier het gewenste antwoord evt. niet krijgt:)
Je wachtrij zal nog volstaan, wis die even, dan kun je weer opnieuw printen...

Succes...

Niets verkeerd met drivers of software...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
De printer geeft foutmeldingen. Het verband met een wachtrij ontgaat me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX, bedankt voor je reactie. Er staan geen printopdrachten in de wachtrij. De printer zélf is in storing, voor zover ik het zie is er niets mis met de communicatie tussen de PC en de printer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok dan valt mijn optie af... no problem, ik wilde je van dienst zijn, :-))
Ja dat kan.
Als je nog garantie er op hebt.
Stuur hem op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat er ontbreekt in de link die Antwoordman gaf: 'Laat de toetsen niet los TOTDAT er een Welcome-screen of 'Inproper shut down' staat.
Verder is een volledige reset alleen mogelijk in de fabriek, zag ik ergens beweerd. Verder zijn er nog twee opties:
-Kies de 6 ipv de 3 in de procedure zoals Antwoordman die geeft.
-Kies de 9 ipv de 3 in de procedure zoals Antwoordman die geeft.

Verder las ik ergens dat iemand zo'n vergelijkbare printer pas weer aan de praat kreeg na 't vervangen van de voeding - maar of dat in dit geval helpt, weet ik niet.

Omdat zo'n all-in-one apparaat trouwens in verhouding heel vaak problemen geeft (o.a. omdat er meerdere apparaten worden gedecteerd via één USB-poort), en omdat je met een half apparaat zit als één van de functies de geest geeft (na een paar jaar bijvoorbeeld), en omdat de degelijkheid in 't algemeen eigenlijk erg vaak blijkt tegen te vallen, noem ik ze altijd 'absolute ramp-apparaten' (oftwewel 'total disaster machines').