Printer dood na stroomuitval?

Afgelopen week hadden we stroomuitval en sindsdien is onze printer (HP6100 office serie, zo'n ding wat alles kan, ook faxen en scannen enzo) van slag. Alle lampjes knipperen en wat we ook doen, we krijgen de boel niet meer goed - ze blijven knipperen en mooi dat-ie niet meer print of wat dan ook.
Ik trek wel eens vaker de stekker eruit en dat gaat altijd probleemloos, maar toch lijkt het nu niet goed te zijn gegaan. Bij doormeten geeft de printer geen andere waarden aan dan anders, er lijkt niets doorgebrand oid te zijn.
Is het toeval of heeft het verband met de stroomuitval? En nog beter natuurlijk: hoe krijg ik hem weer aan de praat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier een poging: Probeer eens een reset. 1) Stekker uit stopkontakt halen 2) Knopjes # en 3 ingedrukt houden en tegelijkertijd 3) Stekker weer in stopkontakt steken. Wie weet helpt het...

Bronnen:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...

Ja, het is niet de stroomuitval als zodanig hgeweest maar een peak in het net. Je moet ook een powercontrol gebruiken voor jouw tv en oc etc. Is een soort verlengsnoer met met een gezekerde doos. Max. EUR 45.- Een voor jouw tv etc en 1 voor jouw pc etc. Bij sommige bedrijven verkopen ze fancy oplossingen. Niet nodig Eur 45 is genoeg.

even de driver (software) van printer deinstalleren en daarna weer opnieuw installeren. dat werkt bij mij tenminste wel. succes

Je wachtrij zal nog volstaan, wis die even, dan kun je weer opnieuw printen... Succes... Niets verkeerd met drivers of software...

Ja dat kan. Als je nog garantie er op hebt. Stuur hem op...

Wat er ontbreekt in de link die Antwoordman gaf: 'Laat de toetsen niet los TOTDAT er een Welcome-screen of 'Inproper shut down' staat. Verder is een volledige reset alleen mogelijk in de fabriek, zag ik ergens beweerd. Verder zijn er nog twee opties: -Kies de 6 ipv de 3 in de procedure zoals Antwoordman die geeft. -Kies de 9 ipv de 3 in de procedure zoals Antwoordman die geeft. Verder las ik ergens dat iemand zo'n vergelijkbare printer pas weer aan de praat kreeg na 't vervangen van de voeding - maar of dat in dit geval helpt, weet ik niet. Omdat zo'n all-in-one apparaat trouwens in verhouding heel vaak problemen geeft (o.a. omdat er meerdere apparaten worden gedecteerd via één USB-poort), en omdat je met een half apparaat zit als één van de functies de geest geeft (na een paar jaar bijvoorbeeld), en omdat de degelijkheid in 't algemeen eigenlijk erg vaak blijkt tegen te vallen, noem ik ze altijd 'absolute ramp-apparaten' (oftwewel 'total disaster machines').

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100