is dit een goede game pc configuratie?

Dit zijn de onderdelen die ik tot nu toe heb gevonden. Wat zou er anders moeten, en wat heb ik nog extra nodig?

Seagate Barracuda 7200.12 ST3750525AS 3,5" interne harde schijf - 750 GB 79,99€
Cooler Master Midi Tower HAF 912 Plus 67,90€
Asus P8H77-V LE 89€
Intel Core i5 2500K 188€
Corsair - Gaming GS500 - 500 Watt 54,95€
Kingston ValueRam 8GB(2x4GB) DDR3 1333MHz CL9 39€
SAPPHIRE Radeon HD 7870 OC - 2 GB GDDR5 309€
(cd drive en een processor koeling heb ik al thuis liggen, weet alleen niet precies welk type, maar deze heb ik dus eigenlijk nog niet nodig)
(scherm, toetsenbord en muis heb ik ook al)
Onderdelen komen in totaal neer op 827,84€

ik wil simpelweg elke game op max settings vloeiend kunnen spelen op 1 full hd scherm, en dit nog zo lang mogelijk blijven doen voor max 900€, dus wat kan/moet er anders aan dit systeem en wat moet er nog bij komen?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De videokaart die erin zit is prijstechnisch verre van ok*, ik zou kiezen voor de voorloper 6870 voor 140 euro en over een jaar of 2 een 9870 oid kopen. Of een 6950 http://www.tomshardware.co.uk/charts/2012-vga-gpgpu/compare,2977.html?prod%5B5453%5D=on&prod%5B5397%5D=on&prod%5B5399%5D=on *Dat heb je altijd met de nieuwste GPU's in het hoge segment. De oudere generatie is voor een prikkie te koop(50% goedkoper) en presteert meestal maar net iets minder (10-20%).

Het beste antwoord

Allereerst: Erg mooie samenstelling.
Toch zou ik nog een paar dingetjes veranderen.

1. De voeding. 500 watt is echt het absolute minimum.
Ik zou minstens 550 watt nemen. En als je ooit nog wilt overklokken(wat goed kan met de 2500K) zou ik 600 a 650 watt nemen. En als je in de toekomst nog crossfire wilt draaien zou ik 650 a 700 watt nemen.

2. De 3de generatie Intel processors is net uit en deze hebben de zelfde prijs en zijn een stuk sneller dan de 2de generatie die jij hebt uitgekozen .

3. Heb je misschien ook Windows nodig?

4. Je moederbord is niet echt uitgebreid ik zou een andere nemen.

Ik heb mijn versie van de pc even in een winkelwagentje gezet. http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B497339%5D=1&product%5B485373%5D=1&product%5B511589%5D=1&product%5B358442%5D=1&product%5B94646%5D=1&product%5B518491%5D=1&product%5B487564%5D=1

Ik weet dat het iets duurder is dan 900 maar je kunt de onderdelen ook in andere winkels opzoeken, misschien ben je dan goedkoper uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens aan, hartstikke bedankt voor de hulp, maar tja Windows kan ik gewoon branden op cdtje :P scheelt 100 euro. Maar hoelang denk je dan ongeveer dat je met jou samenstelling goed kan blijven gamen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daniel,
een vraagje...
Je zegt, dat het Moederbord dat Bart had uitgekozen niet al te uitgebreid was. Als je zegt ´niet echt uitgebreid, ik zou een andere nemen´. Wat bedoel je daarmee dan? Naar wat voor een soort Moederbord zal jij kijken als je een uitgebreidere zou moeten kiezen?? Alvast Bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou niet weten hoelang je hiermee de nieuwste games kan draaien, dit is erg moeilijk in te schatten. Wel heb ik het zo gedaan dat je er ooit een 2de videokaart bij kan zetten, (levert een stuk betere prestaties op) dit heet crossfire. Ook kun je met het moederbord goed overklokken. Ik heb trouwens de verkeerde processor gekozen, hier kun je niet zo goed mee overklokken. In dit mandje staat het goed. http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B497339%5D=1&product%5B511589%5D=1&product%5B358442%5D=1&product%5B94646%5D=1&product%5B518491%5D=1&product%5B487564%5D=1&product%5B496883%5D=1 @boll met dat moederbord kun je minder goed overklokken en de nieuwe heeft veel meer functies. Ook is deze speciaal ontworpen voor de 3de generatie intel processors (ivy bridge) zodat de pc sneller is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@sanzoo
Bedankt voor de plus :)
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt.
Je kunt die 60+ euro dus of in een betere videokaart steken die games wat vloeiender draait of kiezen voor een pc die wat meer voorbereid is op de toekomst en ook wat meer processor kracht heeft.(als je bereid bent er later nog geld in te steken).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartstikke bedankt voor de hulp, maar wat zijn de verschillen tussen de 2 moederborden (waarom is de 2e beter), en als ik ipv de 7870 de 7950 neem heb ik dan niet meer watt nodig in de voeding?

Andere antwoorden (4)

Ja. Dit is uitstekend, hier kun je wel goed mee gamen hoor. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij prima. Voor max performance gamen zijn videokaart en processor zo'n beetje de bottlenecks; een i5 zou goed moeten werken, omdat naar ik begrepen heb een i7 vooral voor multithreaded toepassingen goed werkt, wat games meestal niet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het een prima Gaming Rig.

Alleen zou ik voor mijn mening, de wattage van je PSU een beetje opschroeven.

Niet dat het te weinig is, maar omdat je dit dan niet meer in de toekomst hoeft te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon zo houden dit systeem is goed