Mijn router heeft ping peaks.. Als ik naar mijn router ping heb ik <1 ms en in eens 4 keer boven de 300MS, hoe kan dit?

Als ik naar mijn IP van mijn router ping (192.168.1.1) krijg ik vreemde resultaten. Constant <1ms en ineens 276 ms 500 ms dan weer een aantal keer <1ms en als ik dan een kwartier later weer ping dan is het weer constant <1ms en in eens begint hij weer met extreem hoge resultaten.

Ik zit aan de kabel, draadloos is hetzelfde aan de gang. Het stoort mijn verbinding wel want af en toe laad ik een website en dan duurt het even en da in eens laad hij hem super snel, dit komt denk ik door de trage reactie tijd want wij hebben gewoon 90MBIT internet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Tijd om je serviceprovider te bellen. De aanvoer van het signaal is het kernprobleem, niet jouw router.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Freek gaat weer voor kwantiteit boven kwaliteit, en neemt te weinig tijd om de vraag te lezen. Net als bij de vraag om een netwerkdrive van buitenaf te bereiken, daarbij stelde hij het gebruik van VNC voor....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het met het commentaar van funkeydoqz eens dat het probleem in gast20772's eigen netwerk zit. Niet bij de ISP. Er wordt namelijk verbinding gezoogd tussen en PC in het netwerk en een apparaat in het netwerk.
Aangezien je naar je router pingt, lijkt het me iets wat in je eigen LAN ligt, een trojan op de computer of op een andere manier verbindingen buiten je weten om (spyware/malware).

Probeer de volgende dingen:
-router harde reset geven
-router firmware evt updaten
-check de mogelijkheid van storende signalen (magnetisch).
-Scan je computer op virussen, trojans, malware en spyware (met meerdere scanners).
-opnieuw installeren/updaten van de driver van je netwerkkaart
-kijk in je taakbeheer bij processen of gebruik hijackthis om te kijken of er applicaties draaien die constant contact zoeken met een server (automatisch updatende software, bonjour-service, etc.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard kan dat aan veel dingen liggen. Ik noem iets wat wat minder voor de hand ligt. Ik ga ervan uit dat je een draadloze verbinding hebt met je router. Zo niet dan gaat dit verhaal niet op. De draadloze verbinding gaat via kanalen. Meestal beschikt een router over ongeveer 13 kanalen waaruit hij kiest om verbinding te maken. Het kan goed zijn dat er andere draadloze netwerken in de buurt zijn die via datzelfde kanaal uitzendt. Als het druk is dan kan het pingen dus aanzienlijk langer duren. Wat je kunt doen is afhankelijk van het soort router. Sommige (fritzbox bijvoorbeeld) heeft de mogelijkheid om de drukte op het kanaal/de kanalen weer te geven, de meeste routers echter niet. Wel kun je handmatig je router op een ander kanaal zette. Suc6