Draadloos internet op mijn PC zonder draadloos netwerkkaart?

Ik heb een Medion PC van 2-3 jaar oud, mijn vraag is of ik daar draadloos kan internetten, voor zover ik weet bevat de PC geen draadloos netwerk kaart. Is het mogelijk om die zelf te kopen en erop te zetten? Zoja, hoeveel kost zo'n kaart?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Pieter2011
11 jaar geleden
Ik sta net op het punt om ook zo'n ding te kopen. Wat je nodig hebt is een usb-adapter voor draadloos internet. Info vind je hier: http://www.kieskeurig.nl/netwerkadapter/informatie
En zo ziet zo'n ding er dus uit:
http://www.kieskeurig.nl/netwerkadapter/belkin/play_n600_draadloze_dual-band_usb-adapter/prijzen/bezorgen/1027975/#prijzen

Antwoorden (3)

Je kan een soort van usb stick kopen . Dit is zoals een netwerk kaart maar dan steekt je die als usb in. Even de software installeren en there you go!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan. Je kunt naar een winkel als mycom gaan en daar een wifi antenne kopen. Je hebt 2 soorten namelijk een insteekkaart (dan moet je de pc opmaken en de kaart plaatsen) of je koopt een ontvanger die je in de usb poort stopt (als je er nog een open hebt). Deze apparaten heb je al vanaf ongeveer 10 euro. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste WiFi-produkten zijn van Senao Engenius. Het ontvangst is daadwerkelijk beter dan een USB-stickie van een tientje. Ik heb zelf eens een test gedaan met 2 identieke laptops met in 1 daarvan een sitecom kaart en de andere een Engenius. De Engenius 'zag' maar liefst 5x meer netwerken.

Ze zijn iets duurder maar dan heb je ook wat.

http://www.wlanshop.nl/producten/wlan-adapters/pci-kaarten/senao-engenius-epi-9701-wireless-802.11n-pci-wlan-mimo-adapter-150-mbps_epi-9701.html