Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de rooie en de witte kabel van mijn xbox zo gebruiken dat het geluid uit mijn speakers komt?

Ik heb een xbox en ik wil graag mijn xbox met vga naar een pc monitor verbinden. Maar mijn monitor heeft geen speakers, dus dat zou betekenen dat ik helemaal geen geluid hoor. De MS Vga kabel komt met een VGA en een rode en witte kabel, die ik dus zo wil verbinden dat er geluid uit mijn (losse) speakers komt. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
749
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor speakers heb he staan? Wat voor aansluitmigelijkheden zijn er?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het enige wat kan, is dat je de rode en witte kabel op een stereoketen / versterker / surround system aansluit waar zo een 'in' poort op staat, en hier ook boxen op aan kan sluiten. Het signaal van de Xbox audio is analoog en dient eerst versterkt te worden via een systeem wat het analoge signaal in een signaal versterkt waarvan de frequentie hoog genoeg is om langs de boxen te laten klinken. Als je nu de kabels zou strippen en rechtstreeks de + en - op je boxen aansluit, krijg je een te zwak signaal wat bijna niet hoorbaar zal zijn op de losse boxen. kijk ook uit dat de versterker / audio systeem z'n uitgang niet te zwaar is voor je boxen (zowel wattage als ohm)... anders speel je de boxen stuk of is het geluid vervormd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding