Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doet mijn geluid op mijn pc zo vreemd?

Als ik mijn koptelefoon in mijn pc doe krijg ik nog steeds geluid uit mijn beeldscherm. Ik moet eerst naar audioapparaten gaan en dan 'luidsprekers' (daaronder staat Realtek High Definition Audio. Het is volgens mij een ALC888S.) als Standaardapparaat instellen. Dan krijg ik wel geluid door de koptelefoon. Maar als ik dan de koptelefoon eruit haal krijg ik helemaal geen geluid meer. Dan moet ik weer naar audioapparaten gaan en dan ATI HDMI Output (daaronder staat ATI High Definition Audio Device. Het is een ATI Radeon HDMI. Dit is dus mijn beeldscherm-geluid-gebeuren.) als Standaardapparaat instellen. Ik wordt er erg gestoord van om dit de hele tijd te doen. Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen? Of is het gewoon kapot?

Toegevoegd na 2 uur:
Onder die ATI High Definition Audio Device en Realtek High Definition Audio staat nog iets. Er staat: Realtek Digital Output.

Toegevoegd na 2 uur:
Als ik dat als standaard instel krijg ik nergens geluid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
657
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je deze vraag al niet gesteld? Ik had toen gezegd dat het normaal is en zo hoort omdat je twee verschillende geluidskaarten hebt. Als je een geluidskaart gebruikt die je aan de achterkant aan je boxen hangt en voor op je hoofdtelefoon heb je er geen last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik had deze vraag al eerder gesteld, maar hij was door een moderator verwijdert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met welke reden, was toch een normale vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij was het geen goede hoofdvraag... ik snap het ook niet hoor.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Misschien ligt het aan je Geluidskaart, het kan zijn dat die verouderd raakt of beschadigd is? Je kan gewoon je pc laten checken bij een computer bedrijf, misschien weten zei wat er aan de hand is ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Check misschien voor updates voor je ATI...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Audio switchboxje er tussen en je ATI Radeon drivers updaten, die ATI (heb em zelf ook) is waarschijnlijk HDMI? en je koptelefoon niet? Maar als je monitor HDMI is EN een koptelefoon uitgang heeft, zit er een verschil tussen HDMI 1.3 en HDMI 1.4 kabels. De laatste geeft namelijk ook geluid door (en denk HDMI 1.2 misschien ook wel, maar dat heb ik niet getest) Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding