Waar kan ik te weten komen welke processor ik heb, welk moederbord, welke videokart enz?

Ik zie heel vaak op sites van die lijsten met daarop informatie van hun PC, zoals de processor, moederbord, videokaart, geluidskaart, harde schijf en optische schijven. Waar kan ik te weten komen wat ik heb?

Toegevoegd na 1 minuut:
Graag wel een beetje een simpele uitleg, ben niet zo heel slim als het om PC's gaat :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
13.9K

Het beste antwoord

Met het programma AIDA 64. (Zie bron voor de link).

Toegevoegd na 49 seconden:
Het is wel een versie voor maar 30 dagen. Als je een unlimited wilt, moet je me maar even een privé bericht sturen. (Via Goeievraag.nl uiteraard ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, bedankt voor de snelle reactie. Ik ga hem nu downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, mooi. +'je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het al gelukt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het geïnstalleerd en het werkt perfect. Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (3)

ik gebruik altijd belarc
Deze laat ook nog eens je serie nummer ed zien
dus ga ze niet even posten of zo
capthavoc
12 jaar geleden
met PCWizard

dit programma geeft info over alles wat in je computer zit
en is freeware
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb ik het stap voor stap en met plaatjes uitgelegd.
http://pchelper.nl/hardware-kennisdatabase-72/wat-te-doen-bij-een-vermoedelijk-hardware-56052/
(stukje over het Systeem Overzicht)

Er zijn natuurlijk ook andere manieren/programma's om zo'n overzichtje te maken maar wbt freeware vind ik HWinfo32/64 de beste (een vd weinige met sensor log functie).

Toegevoegd na 7 minuten:
Overigens halen dit soort programma's hun informatie gewoon uit win zelf. Win heeft zelf ook een tooltje die je kan vertellen welke hardware er in je pc zit.

Start » zoek/uitvoeren » msinfo32.exe