Hoe zet je een mkv bestand op usb?

usb genoeg ruimte maar zegt van niet heel raar krijg hem er gwn ni op iemand help?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
5.8K

Het beste antwoord

Dit ligt aan de bestandsgrootte, Win 7 ondersteunt EX-fat wat het mogelijk maakt om een MKV van groter dan 4 gigabyte op je USB ding te krijgen, Win XP daar in tegen heeft een maximale bestandsgrootte van 4GB op Fat 32.
Dus stel dat je op bezoek gaat bij een bekende met windows xp met je MKV video en "ja maar thuis deed hij het prima!" zit je met het verschil dat windows xp waarschijnlijk zegt "er is een verwisselbare schijf aangetroffen, kan ik niks mee, zal ik je even formatteren?" (NTFS of FAT 32) en thuis doet ie het wél? Overweeg dan "als je the easy way wilt" Gooi het op een gratis opslag locatie. En nee ben geen medewerker van, maar groot fan van onderstaande bronvermelding, daar kun je je data veilig opslaan voor € 0,0 tot 50 GB. "ja maar de MKV is groter dan de toegestane limiet van 2 GB per bestand" Hak em dan in stukjes met programma's als winrar en maak er meerdere bestanden van en klaar ben je! Ik ben zelf door stroomstoring diverse malen HEEL VEEL foto's kwijt geraakt, nu gooi ik ze naar internet dus als ik weer mijn data kwijt ben, jammer voor mijn pc maar mijn foto's staan veilig mét een wachtwoord. En dat zijn er meer dan 18.000. *1 hak het in stukjes *2 wachtwoord er op *3 je hebt je usbstick niet eens meer nodig * 4 niet iedere pc is voorzien van MKV codecs maar die zijn er genoeg te vinden! Succes! (P.S. gooi AL je belangrijke dingen naar internet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oneens, WinXP kan zowel met ExFat overweg (even de update installeren) als met NTFS. Dus de easy way out is in dit geval gewoon formateren en NTFS aanmaken. "ALS" Win XP niet met een bestand groter dan >4GB om kan gaan zou het op een site zetten net zo min zin hebben, hoe kan je dan ooit in XP het bestand weer samenvoegen? Je zegt ook niet dat een OS een bepaalde bestandsgrootte niet aan kan maar dat een filesystem een bepaalde bestandsgrootte niet aan kan en dat een OS dat bestandssysteen niet ondersteunt. http://en.wikipedia.org/wiki/ExFAT
exFAT (Extended File Allocation Table) is a proprietary file system designed especially for flash drives[3] developed by Microsoft, who have applied for patent protection[2]. It is supported in Windows XP and Windows Server 2003 with update KB955704,[1]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BEDANKT

Andere antwoorden (4)

USB *stick* neem ik aan? Hoe groot is die, en hoe groot is de mkv? Een mkv is gewoon een bestand, en elk bestand zou op zo'n stick moeten kunnen mits er genoeg ruimte is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle antwoorden zijn hier fout. Enige wat je moet doen is je USB formatteren naar fat32
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch grappig dat er in mijn PC FAT32- en NTFS-drives zitten en ik van hot naar her kan kopiëren. Tevens hebben USB-sticks in de regel FAT32 als file system. Als er al sprake zou zijn van een mkv die heel groot is (groter dan 4GB) dan zou je de USB-stick juist naar NTFS moeten formatteren, niet naar FAT32.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maximale file grote voor fat 32 is 4GB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om correct te zijn is FAT32 4 gigabyte - 1 byte ;) The maximum possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GB minus 1 byte or 4,294,967,295 (232−1) bytes. This limit is a consequence of the file length entry in the directory table and would also affect huge FAT16 partitions with a sufficient sector size.[1] Video applications, large databases, and some other software easily exceed this limit. http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table Onzin overigens dat de ander antwoorden fout zijn wat de Krikor hier schreef.
NTFS werkt ook (vaak alleen lezen voor het apparaat wat het nodig heeft, wat ook genoeg is)
misschien heb je hem bij de 1e keer klikken er al opgezet en zegt ie de 2e keer dat hij er niet op kan omdat de usb stick al vol zit met het gewenste bestand? Ook mogelijk : je bestand is te groot voor de usb stick omdat de opslagruimte in kilobytes is en geen mega bytes. ter vergelijk : 1 kb is 1024 bytes 1 mb is 1024 kb en 1 giga-byte is 1024 mb. als je bestand 412 mb groot is past die niet op een usb stick van 256 mb. het zal wel op een usb stick van 1 gigabyte moeten passen. En ook het bestand systeem moet kloppen, dus van fat32 naar fat32 of winNT naar winNT anders gaat het ook niet goed met overzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meest voor de hand liggende mogelijke oorzaak is dat het mkv bestand groter is dan 4GB en de USB stick FAT32 geformateerd is. Dit nogal oude maar wel wijd en breid ondersteunde bestandssysteem kan niet overweg met bestanden groter dan 4GB.

Een oplossing zou zijn de stick opnieuw te formateren maar nu naar het NTFS bestandssysteem.