Mijn harde schijf is gecrashed, wat nu?

Mijn hdd is kapot gegaan doordat ik hem stom liet vallen. Nu wil ik een hdd kopen die je via de USB kan inpluggen. Maar nu start de laptop niet meer. Dus dat zal moeilijk gaan dus?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Je hebt dus je laptop laten vallen? Of alleen de HDD?

En als je je laptop hebt laten vallen, hoe weet je dan dat het je HDD is die kapot is?

In ieder geval zal het lastig worden om je laptop op te starten vanaf een externe HDD. Ik vrees dat je je kapotte interne HDD zult moeten laten vervangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opstarten van een externe - kapotte - hdd zal niet gaan lukken. Je enige optie is de hdd te verwijderen, een nieuwe te installeren en hierop je besturingssysteem opnieuw te installeren. Daarna kan je proberen met behulp van een externe behuizing of een IDE/sata controler of de hdd nog benaderbaar is om de bestanden hiervan te redden.

Suc6