Ik heb 3 schijven in mn pc. Na het weghalen van de 3e schijf (hij is leeg) blijft mn pc hangen in de boot na bios

Heb 3 schijven. 2 hebben een windows 7 partitie erop. Nu heb ik de 3e eruit gehaald (leeg in windows) en nu blijft hij hangen zodra de pc voorbij de bios is.
Hoe kan dat?
De schijf die er uit ging is een sata schijf. De 2 die er nog in zitten zijn 1 sata en nog 1 oude ide. De sata staat op de sata1 locatie op het mobo en heb ook de positie van de stroomkabel geprobeerd (1e aansluitpunt en 3e/laatste).
Als ik de schijf die ik er uit heb gehaald terug stop gaat het wel goed.
Wie heeft de oplossing?
(nieuwe extra schijf halen en de huidige laten zitten is voor mij geen optie)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Blijft hij helemaal in bios hangen of krijg je de melding
no boot disk ?
Probeer eens je bios te resetten ?
heb je misschien ook een raid programma geinstalleerd of heeft bios die optie op enable ? zet hem dan uit ik denk dat je toch even de windows 7 dvd erbij moet halen
want de mbr zal dan toch op die ene schijf hebben gestaan ?
dat valt wel te herstellen via de dvd
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
want de mbr zal dan toch op die ene schijf hebben gestaan ? Daar zat ik ook aan te denken, maar wist niet of dat mogelijk was. Komt dat wel eens voor en hoe kan dat in hemelsnaam gebeuren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik durf bijna te wedden dat schijf 3e de mbr had. Absentia, probeer op een andere schijf een mbr aan te maken.
Wel tricky, probeer wel een backup achter de hand te hebben met dit soort werk, voor je het weet kan er iets mis gaan en ben je de inhoud van een schijf kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb al mn schijven in partities dus veel zal er niet kunnen gebeuren.
Mn bootschijf is disk2 blijkbaar, mn extra/dieikeruitwil is disk1 en mn ide is disk0. Mn ide/disk0 heeft de melding system en mn disk2 is de boot. Ik heb 3 primary partities volgens de compmanag.
Rondzoekend lees ik ook dat ik via sisparv6.cmd het zou moeten kunnen oplossen maar die kan ik niet vinden op mn pc. Weten jullie waar die te vinden zou zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je hier misschien wat aan?
http://www.diydatarecovery.nl/mbrtool.htm
Ik heb een zelfde soort probleem gehad. Enoest inderdaad ook testte doen om de boot terug te zetten. Vraagje, waarom laat je die trage ide er in zitten. Haald je systeem alleen maar omlaag ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plaats de 3e schijf terug, verwijder hem in windows (hardware) eerst en daarna pas fysiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
dit is zeker te proberen ,.... als het niet te laat is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat kcdisco met zijn weliswaar korte antwoord de nagel op de kop slaat. Maar ja, een mens heeft de reactie om gewoon fysiek die schijf eruit te halen hé.