Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het mijn computer niet verbind met mijn draadloos netwerk?

- ik heb windows xp
- hij geeft geen foutmelding
- het wachtwoord is correct
- andere computers kunnen wel verbinden
- ik heb een linksys wireless-N PCI Adapter met Dual-Band (model: WNP600N)
- hij heeft gewerkt
- ik heb 4 van de 5 bereik.

Ik hoop dat iemand hier raad mee weet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
555

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het klinkt dom, maar vaak is het verkeerde wachtwoord OF wachtwoordtype ingevoerd. Controleer ze allebei. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel het goede stuurprogramma (of software) er op staan, zou kunnen dat je die per ongeluk hebt verwijderd, vandaar dat hij het eerst wel deed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Worden er wel draadloze netwerken gevonden door je computer? Anders kan het zijn dat de draadloze verbinding op je computer stuk is. Dat heb ik met mijn laptop ook gehad - van de ene op de andere dag deed die het niet meer en moest ik verbinding maken met een internetkabel naar de router.
Je kunt ook proberen of het helpt als je de driver een keer opnieuw installeert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens de router intern te resetten, dat werkt soms beter dan alleen de stekker er uit te trekken. Daarna probeer je het ZONDER beveiliging daarna met WEP,WPA en dan WPA2 beveiliging. Ik heb een laptop welke ik niet met WPA2 ingelogd krijgt, wel met WPA.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://technicallyeasy.net/2009/11/reset-the-linksys-wrt160n-wireless-n-router/

En dan vanaf

Reset the Router Through the Administrative Pages

Je komt er meestal in door 192.168.1.1 in de adresbalk van je browser te typen (admin/admin is meestal de manier om binnen te komen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding