Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je harde schijf van je laptop bijna leeg is kun je dan alles wissen behalve je besturings programma???

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
731
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap jouw vraag niet goed... Ik vind het knap dat er 3 antwoorden zijn gekomen.
Bedoel je ten eerste dat je harde schijf bijna VOL is ipv leeg?
Waarom zou je alles willen wissen behalve het besturingssysteem? Wil je hem leeg maken omdat je er extra dingen op wilt zetten? Omdat je hem sneller wilt laten zijn? Omdat je hem door wilt verkopen zonder jouw data?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, maar je kan wel een systeem recovery doen dan is ALLES weg behalve windows dus dat lijkt me de beste optie. Optie 2 is ccleaner gebruiken, die kan onnodige estanden en dergelijke VOLLEDIG verwijderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je handmatig bestanden gaat verwijderen, moet je goed weten wat je doet, anders zal de laptop niet (goed) meer werken. Het is ook niet waarschijnlijk dat je alle data en programma's kunt wissen behalve het besturingssysteem. Beter is het om de harde schijf te formatteren en Windows opnieuw te installeren. De code staat op een sticker onderop je laptop. Zorg wel dat je van tevoren alle data op een usb-stick zet. Je kunt daarvoor Windows Easy Transfer gebruiken, afhankelijk van je Windows versie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is een vaak gehoord misverstand. Je kunt echt alles wissen van de harde schijf. Echter dan moet je een geschikt opslagmedium gebruiken met de juiste data er op om er weer een nieuw besturingsprogramma op te zetten, bijv. linux ipv. windows. jailbreak je laptop gewoon :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding