Kan ik windows 7 op meerdere computers zetten?

Ik heb een officiele cd met windows 7 (met product key). Ik heb dit nu al op mijn laptop gezet.
Nu is mijn vraag of ik het ook op mijn gewone pc kan zetten?
En kan ik diezelfde product key dan nog een keer gebruiken?

Ook wil ik graag weten of mijn windows xp van mijn gewone pc wordt verwijderd als ik window 7 erop zet?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.5K

Het beste antwoord

Nee, helaas kan dat niet. De product key van een single of OEM upgrade dekt de installatie op slechts 1 pc of laptop.

De enige uitzondering is het pakket Windows 7 Home Premium family pack nl, dit pakket kan wel op maximaal 3 computers geïnstalleerd worden en kost een paar tientjes meer dan de standaard single versie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan gewoon. Je kan het op 3 computers zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit staat ook beschreven in de Licentievoorwaarden van Windows 7. Deze zijn te bekijken in het volgende PDF-document:

http://download.microsoft.com/Documents/UseTerms/Windows 7_Ultimate_Dutch_e2a0b2c4-f736-4389-aa2d-82486f572120.pdf

Op de eerste pagina onder punt 2 is te lezen dat 1 exemplaar op 1 computer tegelijkertijd gebruikt mag worden.

Afhankelijk van het soort licentie (OEM / Retail / Etc,etc) kunt u deze licentie al dan niet meenemen naar een nieuwe computer.

Deze licentievoorwaarden zijn ook op uw eigen computer terug te lezen. Dit staat beschreven op de volgende website:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Read-the-Microsoft-Software-License-Terms

Toegevoegd na 1 minuut:
De eerste link werkt niet omdat er een spatie inzit. Daarom hier een nieuwe (Verkorte) link:

http://bit.ly/wWhzKQ