Mijn laptop doet het niet meer. Wat moet ik nu doen?

Gisteren zette ik mijn laptop aan. Hij startte niet zoals normaal.. En vroeg op een moment om opstartherstel uit te voeren. Dit heb ik gedaan. Daarna ging hij opnieuw aan. Toen kreeg ik een scherm waar in stond dat hij geen 2 HDD's kon vinden. Ik heb hem opnieuw aangezet en systeemherstel gedaan. Toen kreeg ik een bericht dat hij het systeem niet naar een eerdere staat kon herstellen. Toen sloot hij zich af, en ging opnieuw aan. Toen kreeg ik dit. 'Hard disk error. Please run the hard disk test in System Diagnostics.' Moet ik nu mijn windows CD zoeken en deze gebruiken? Of moet ik hem mee terug naar de winkel nemen en hem opsturen? Hij valt nog binnen de garantie maar ik wil hem eerlijk gezegd niet 4-6 weken kwijt zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Als hij nog in garantie is zou ik er terug mee naar de winkel gaan,want als je er zelf eerst van alles mee doet en het lukt niet dan kan je problemen met je garantie krijgen.
12 jaar geleden
Mail dit naar de winkel en vraag of je em moet brengen of hoe je het zelf op kjnt lossen. Regel het snel nu je nog garanie hebt. Beter 6 weken kwijt dan for ever!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
echt niet mee wachten en mzelf prutsen kan ook nog wel eens betekend dat je zelf voor de kosten opdraait
volgens mij is je HD defect en zullen ze die gewoon moeten vervangen Duurt niet lang ik weet alleen niet of je je data terug krijgt
maar gewoon doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je data moet je nu zien te redden, daar kijken ze helemaal niet naar bij zo'n reparatie als je pech hebt. Even een Linux cd maken en daarmee opstarten, maar het lijkt erop dat die HDD hard gecrasht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, o, maar capt, in de regel, als vrouwen met lAptops prutsrn is dat niet meer dan hh opstarten, in kiertjes blazen, en hooguit de ventilatorklep open schroeven. Geen gekke dingen die de garantie kunnen beinvloeden! :-)
Het lijkt mij dat de harde schijf kapot is. Probeer hem eens te testen in een andere laptop als je daar de mogelijkheid voor hebt.
Let erop dat dan wel de garantie verloopt als je de laptop open maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De melding "Harddisk Error" geeft aan dat essentiële partities niet meer leesbaar zijn. Het kan zelfs betekenen dat de HD is overleden. De oorzaken hiervoor kunnen legio zijn, zelfs een zwakke of defecte voeding van je laptop (die converter dus)

Nu je laptop nog in de garantie zit moet je zeker geen acties gaan doen die die garantie kan schaden, zoals openmaken en zelf gaan zitten prutsen.

Ga gewoon terug naar de winkel waar ie gekocht is en leg het probleem daar neer. Je hebt recht op kosteloze reparatie uit hoofde van de garantie.

Wellicht hebben ze voor de duur van de reparatie een leen laptop voor je.

De gemiddelde garantie op HardDisks is 2 jaar of langer, dus.... Go for it.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat ik een leentoestel krijg dan. Hij is van Dynabyte.