wie heeft er ook problemen gehad met wireless aansluiting Foscam Ip camera FI8908W? en hoe deze eventueel opgelost ?

ik heb een probleem met wireless verbinding met de Foscam FI8908W ip camera, tot nu inmiddels ruim anderhalf jaar in gebruik dat alles werkte, echter tot eergisteren niet meer.

tot ineens ik van de week geen beeld meer had ( kreeg geen inlogscherm, of 'no camera feed available' via Android gsm) .
ik heb de camera gereset en de router ook , maar helaas zonder resultaat.
teneinde maar een hard reset gedaan op de ip camera ( reset button ca. 10 sec indrukken) daarna reageerde de camera weer gelukkig, alleen moest ik toen alle instellingen weer opnieuw ingeven, gelukkig had ik vorig jaar een backup gemaakt. dus die terug gezet.

maar ondanks dat alles weer hetzelfde is wil de camera niet in wireless mode overnemen nadat ik de netwerkkabel eraf heb gehaald en opnieuw de voeding aansluit op de ip camera.

ik heb diverse combinaties geprobeerd met netwerkkabel erop en eraf , eerst kabel eraf , daarna voeding eraf, eerst voeding eraf dan netwerkkabel eraf , voeding opnieuw enz. echter niks helpt. ook geprobeerd de router op eenvoudige beveiliging te zetten WPA2 naar WPA of wep en de ip camera hieraan aanpassen, maar niks werkt.

met de netwerkkabel eraan werkt alles prima, doorgelinkt via Dyndns account en dat werkt dus , maar wireless wil die dus niet overnemen zodra de netwerkkabel eraf is.

wie herkent dit probleem en heeft hier een oplossing voor?

alvast dank

gr Hans

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Antwoorden (1)

Ik heb bijna dezelfde camera. Weet je zeker dat Wifi aanstaat in het menu van de camera? En de netwerksleutel correct is? Via het menu (dus als je wired werkt) kan je jouw netwerk vinden en ermee verbinden.
Succes!