Hoe los ik mijn driver probleem op?

Ik heb zonet een computer is elkaar gestoken en ik wil W7 installeren. Helaas krijg ik altijd de volgende foutmelding: A required CD/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD, or USB fkash drive, please insert it now.

Note: If the Windows installation media is in the CD/DVD drive, you can safely remove it for this step.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat een legale windows 7 DVD, of op zijn minst een goed gedownloade/gebrande versie? http://www.tomshardware.com/forum/257-63-driver
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, gebrand aan een verkeerde snelheid. Even opnieuw branden ^^

Antwoorden (1)

Indien het om een zelf gebrande versie van W7 gaat, kan daar reeds het probleem zitten... Probeer eens een andere download/ burn op install disc... Soms kan een klein krasje / oneffenheid of zelfs vuiltje op de disc nl al veel problemen veroorzaken.

kijk ook eens via de sneltoets (bij opstarten zegt je pc welke toets -meestal F1 of F4- je nodig hebt) naar je Bios instellingen voor de bootdevice... misschien staat ie op HDD, kies dan de DVD drive uit ... als hij niet vernoemd wordt, kijk dan de aansluiting, voeding van je DVD-driver na. Reageert de disc-reader sowiezo? Soms kan het zijn dat je aansluiting van primair naar secundair moet geschakeld worden. Maar dan moet ik je doorverwijzen naar google magic. geef de foutmelding letterlijk in bij google, en je vindt al veel fora terug waar jouw probleem opgelost is geraakt. Veel geluk !