Geheugenkaart wilt niet laten formateren, wat moet ik doen?

Wanneer ik op de verwisselbare schijf klik dan gaat vraagt hij mij de schijf te formateren, maar wanneer ik dat doe, dan zegt hij dat het niet kan.
Heel stom, maar wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
11.6K

Antwoorden (5)

Je kunt eens kijken of er een schuifknopje op de geheugenkaart zit waar de tekst "lock" bij staat. Zo ja, dan staat die wellicht in de lock-stand (en moet je die dus omschakelen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als bovenstaande niet werkt...

Heb in het verleden verschillende keren meegemaakt dat een bepaald kaartje niet werkt in een bepaalde kaartlezer. Ik adviseer je dan om de kaart in een camera te formateren, vaak werkt het dan wel weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bekende schuifje inderdaad goed zetten. Het kan zijn dat de kaartlezer in je pc/laptop het kaartje niet goed ziet. Probeer eens een andere pc/laptop. Je kan ook dit proggie eens gebruiken. De panasonic format voor geheugenkaartjes. het is een gratis programma en makkelijk in gebruik. Het werkt uitstekend en kan wellicht je probleem verhelpen. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onlangs zelf meegemaakt dat een MicroSD kaartje in een SD kaart adapter ook niet wilde formatteren. Bleek aan de SD adapter te liggen. Ander SD adaptertje gepakt en zo klaar. De eerste maar met een boogje in de prullenbak laten belanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gehad, probeer een low level formating tool te gebruiken werkte echt geweldig.

http://ccm.net/download/download-815-hdd-low-level-format-tool