Logitech muis reageert soms slecht, wat kan de oorzaak zijn?

Dit setje (en ook 1 model eerder uit deze serie) heb ik nu in gebruik: Logitech Wireless Combo MK520

Voldoet qua 'zicht keybord en typen redelijk' (ben slechtziend) en redt me er nog mee gelukkig.
Muisje ligt goed in de hand en is zuinig met 1 AA battery.

Maar...zowel bij dit setjes als de voorgangers hiervan komt er steeds 1 lastig probleem terug, waar zowel de helpdesk Logitech en de winkel zo geen raad mee weten!
Gelukkig is alles met goede garantie en mocht ik al 2 x een setje omruilen.

Enige euvel is deze: spontaan , los van openstaande progs, surfen, ook na een reboot, ook na even reconnecten d.m.v. battery eruit/in of usb-plug even eruit?

Muisbewegingen zijn ineens "traag"en krijg bv de pijl niet geheel direct naar een andere richting! Dit kan soms wel uur duren en zal dan ws ook niet aan een prog (op de achtergrond) of andere actie van de pc liggen...heel irritant dus ;)

Soms helpt het even door redelijk hard met de muis op bv plank te tikken, maar ook dat is maar voor even...ook kan spontaan euvel weer voorbij zijn en gaat het bv voor tal van uren wel weer goed!

Setje aansluiten op andere PC of laptop tijdens deze 'storing' gaf dezelfde problematiek overigens.

Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe te verhelpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik werk zelf bij een electronica winkel en heb dit probleem vaker voorbij horen komen. Normaal gesproken is logitech heel degelijk.Maar dit type heeft wel vaker kuren.Als ik u was zou ik terug gaan naar de winkel.(natuurlijk met bon en alle accecoires liefst met doos) En vragen naar een andere type toetsenbord met muis.Het is niet de eerste keer dat u problemen ermee heeft gehad. Mits het nog in de technische garantie valt en geen gebruikersschade vertoont (vloeistof of braaksporen.)Kunt u altijd roeping doen om een alternatief. De organisatie waar ik werk doet er dan echt niet moeilijk over om te gaan zoeken naar andere alternatieven.Denk dat andere winkels dat ook niet doen. Veel succes ermee :)

Ik ken dit probleem in 2 varianten maar omdat je zegt dat het in zo'n periode ook op een andere pc gebeurt lijkt het dat er een storingsbron in de omgeving staat waar de ontvanger last van heeft. Denk aan een basisstation van een telefoon of aan een draadloze wifi router, aan een draadloos basisstation van een geluidsinstallatie -bluetooth- of.. gewoon een GSM die data staat te verzenden. Die andere mogelijkheid was een anti-virus programma. McAfee in combinatie met te weinig geheugen heeft daar wel eens last van.

Veel muizen zijn gevoelig voor de ondergrond en kunnen dan raar springen. Een stuk papier (evt. op de tafel vastgeplakt) werkt eigenlijk altijd (of sluit in ieder geval deze storing uit). Als het een infraroodsetje betreft, moeten de zender en ontvanger elkaar ook kunnen zien (dus mag er niets in de weg staan). De USB-kabel kan men meestal zonder problemen een paar meter verlengen. Verder helpt het soms gewone batterijen ipv oplaadbare batterijen te gebruiken, omdat gewone batterijen een net iets hogere spanning hebben (komt eerder bij oudere setjes voor, aangezien de meeste tegenwoordig ook goed met oplaadbare batterijen werken). Tevens zijn infrarode setjes gevoelig voor infrarode stoorsignalen van TV's en bv. spaarlampen en kunnen dan storen. Zeker als je al meerdere setjes en op verschillende PC's uitgeprobeerd hebt, moet de storing eigenlijk in de omgeving (lampen, zonlicht, etc) te vinden zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100