Ik zag een aanbieding voor een draadloze router met usb-adapter. Wat is/doet een usb-adapter. Wat is dit product meer dan een gebruiktelijke router?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

De USB adapter kan je in bijvoorbeeld je laptop steken, als deze standaard geen wifi heeft.

Is dus een complete set om een laptop zonder wifi toch op wifi aan te sluiten.
12 jaar geleden
Volgensmij moet je die usb in je computer doen om contact te krijgen met de router...??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die usb adaptor is in feite gewoon een externe draadloze wifi netwerk adaptor.
handig voor bijvoorbeeld een wat oudere pc /laptop die geen ingebouwde draadloze adaptor heeft
De router is gewoon een router niet meer of minder
het is wat minder nuttig dan enkele jaren geleden maar als de prijs hetzelfde is dan is het altijd wel handig om te hebben omdat die usb met elke willekeurige router werkt hij is niet gebonden aan deze router
wel heb je natuurlijk de driver nodig
wat wel handig is dat je deze wel kunt instellen en dan houdt hij de instelling vast
zodat als iemand bij op bezoek komt met zijn laptop hoef je hem je code niet te geven
dus handig voor gast gebruik wel even instellen de eerste keer maar daarna kan je hen eruit trekken en de code is dan ook weer weg
de volgende keer steek je hem er gewoon in en wordt de verbinding vanzelf gelegd
maar voor de rest maakt het niet zoveel verschil
let wel meestal zijn deze routers wat simpeler met andere opties
maar als je geen netwerk hebt dat super beveiligd hoeft te worden en als je verder niet veel meer wilt dan alleen een internet verbinding dan volstaan deze routertjes prima

wil je juist wel meer dingen instellen netwerk drive printers
ander devices
game opties vpn etc etc etc dan zijn deze routers niet de meeste geschikte.

en is de extra usb adaptor niet veel meer dan een verkoop extraatje
capthavoc