Welke videokaart moet ik hebben voor Skyrim?

Ik ben al een tijdje opzoek naar een videokaart, maar ik moet toegeven dat ik er niet veel van snap. Ik wil een kaart die Skyrim op hoogste settings kan draaien, maar niet overdreven veel kost. Hopelijk weet iemand een kaart die precies bij mijn systeem past.
Ik heb:
- AMD Athlon(tm) II X4 620 2.60 GHz
- 8.00 GB RAM
- 64 bit Vista
- NVIDIA GeForce GT 120 (niet goed genoeg zo te zien)

Ik vraag me af of het alleen aan mijn videokaart ligt, of moet ik nog iets anders upgraden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als ik de system requirements van skyrim vertaal naar hedendaagse kaarten kom je uit bij een 6770 of hoger (zie link) op AMD gebied als recommended (aanbevolen) videokaart. Dus maak er een 6850 van, een stapje hoger en je zit zeker goed.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Zolang je ook niet hoger gaat dan een 6850 zal de cpu verder ook niet zo zeer een bottleneck gaan vormen voor de videokaart.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier kun je trouwens kijken voor een prijsoverzicht vd verschillende mogelijkheden.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html
(rechts zit een filter waarmee je makkelijk kunt filteren op een specifieke gpu zoals de 6770 bv)