Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De GSM communicatie versterken middels een parabool antenne en het signaal omzetten in een lokaal wifi netwerk. Heeft iemand hiervoor goede tips ?

Mijn huis (in het buitenland) heeft geen telefoon- of kabel aansluitingen. Voor internet ben ik aangewezen op GSM. Het huis ligt echter op de rand van een GSM gebied waardoor het GSM signaal regelmatig wegvalt. Nu wil ik een (3G) dongle plaatsen in een parabool antenne op het dak en deze (via een korte verlengkabel) verbinden aan een wireless router met dongle aansluiting (bv de Sitecom Wireless 3G Ready Router 300N X2). Werkt dit ? Heeft iemand hiermee ervaring mee en mogelijk tips ?

Toegevoegd na 1 uur:
Investering in satelliet-internet of GSM versterker brengt, naast een hoog satelliet abonnement, hoge kosten met zich mee. Een (lokaal aangeschafte) internet-dongle, geplaatst in een parabool-antenne en gericht op een GSM mast, zal een fractie kosten hiervan. De vraag is of het werkt zoals verwacht !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar is speciale apparatuur voor op de markt:
(Lees meer...)
escape
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding