Mijn Linksys wifi-adapter werkt niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Als ik probeer te verbinden met een netwerk d.m.v. de bijgeleverde software krijg ik een foutmelding dat ik niet kan verbinden met het gekozen netwerk. Via draadloze verbindingen in windows XP werkt ook niet: na 2 minuten verbinden verdwijnt het verbind venstertje en komt er geen melding maar hij is niet verbonden.

Het is een wireless-N PCI Adapter met Dual-Band
Model: WMP600N

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Is het netwerk waar je mee probeert te verbinden wel jouw eigendom? Typ je de code wel juist in, met of juist zonder caps lock? Heeft de router überhaupt ooit goed gewerkt of is het een oude?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je iets aan de router verandert in de zin van inloggen via het ip en instellingen wijzigen? Staan er apparaten in de nabije omgeving van de router die storingen in het draadloos signaal kunnen veroorzaken bijv. Een magnetron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan vele verschillende oorzaken hebben. Een betere uitleg kan helpen.

Ik ga er van uit dat je de router wel kan zien in de lijst, om die melding tevoorschijn te krijgen.

Iets wat er fout kan gaan is het volgende:
"This product uses the draft version of the upcoming 802.11n standard. Its compatibility with other and future products is not guaranteed, and it may interfere with current 802.11b and g products."

Oftewel. Ga na op welke standaard je router gebruikt. Kies indien mogelijk voor 802.11n. Heb je die optie niet, dan beschik je over een verouderde router en kan dat conflicten opleveren.

Zorg er wel voor dat je de standaard fouten uitsluit.
- verkeerd typen van wachtwoorden
- rode lampjes op je router
- bereik van je router

Een andere fout kan de beveiligingssleutel zijn. Ook het protocol hiervoor werkt niet met alle netwerk kaarten. De netwerkkaart kan de volgende protecollen gebruiken afhankelijk van wat je hebt ingesteld op de router. Ik denk echter niet dat dit het probleem is.
- WPA2,
- WPA2-Enterprise,
- WPA-Enterprise,
- WPA,
- 128-bit WEP

Test je router even met een bekabelde of andere draadloze verbinding.

Controleer of de software juist is geinstalleerd.

Opnieuw opstarten kan helpen.

Controleer of het apparaat niet is uitgeschakeld.

Voor verdere hulp heb ik echt meer informatie nodig.