Ik heb een Canon printer MP 610 en kan daarmee geen echte Zwart Wit foto's printen,is er een printer die dat wel kan,is een laserprinter een optie?

Toegevoegd na 1 uur:
Je ziet altijd één of andere sluier.Dat had ik niet toen ik nog in de donkere kamer bezig was.

Toegevoegd na 4 uur:
Het is een kleurenzweem, overigens heb ik alle instellingen al geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
gvrox
12 jaar geleden
Wat is er niet "echt" aan dan ?
gvrox
12 jaar geleden
Je bedoelt dat er een kleurzweem overheen zit ? Of een grijswaas ? Meestal kun je ook nog aangeven in de printerdialoog of in kleur of z/w geprint moet worden; in z/w zou dus de kleurcartridge niet gebruikt worden.

Het beste antwoord

Als je alles al hebt geprobeerd qua instellingen dan zou een wat "botte" methode kunnen zijn om in Photoshop wat kleur toe te voegen, die tegengesteld is aan de kleurzweem die je op de printer ziet.

Gebruik je wel origineel Canon inkt en Canon papier ? Heb zelf al jaren Canon printers en heb gemerkt dat hun eigen papier het beste resultaat geeft, en een matig/slecht resultaat op ander papier (dat op een Epson weer wel goed was).

Laserprinters zijn niet echt bedoeld voor foto-werk, maar daar zou je geen kleurzweem moeten kunnen zien. Er zijn ook inkjets die een grijs-cartridge hebben (naast zwart), om betere z/w afdrukken te maken.
gvrox