Waarom hebben computers en laptop niet 1 uitgang voor een headset?

Dus net zoals mobieltjes een uitgang voor geluid en de microfoon.

Toegevoegd na 1 uur:
En is het mogelijk om een headset van een telefoon te gebruiken op een computer dus zowel de microfoon als de oordopjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het kan wel natuurlijk, die stekkertje van een mobiel zijn in drie stukken gesplitst. Dat dat niet gedaan wordt bij laptops/geluidskaarten/mobo's is waarschijnlijk zodat oude apparatuur niet vervangen hoeft te worden en omdat je dan van een aparte microfoon en luidspreker gebruik kan maken.

Toegevoegd na 2 uur:
Moet in 4stukken zijn, met dank aan Koosknip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah dat wist ik niet dat een mobiel uit verschillende stukjes is opgebouwd. Maar is het mogelijk een headset van de telefoon op een laptop te gebruiken dmv van een verloopstekker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stekkertjes zijn niet in 3 maar in 4 aansluitingen gesplitst: tip = links, ring1 = rechts, ring 2 = microfoon, sleeve = massa

Andere antwoorden (2)

Je zegt het het zelf al, INGANG ;)
Microfoon moet een ingang zijn, geluid moet een uitgang zijn. Je kan dit niet combineren. Waarom dit op telefoons wel is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het systeem al oud is en ingespeeld op de wensen of behoeftes van de verbruikers. Telefoons hebben minder plaats, dus kon men daarmee weer iets nieuws beginnen.
Mijn laptop heeft wel twee koptelefoon uitgangen, maar daar heb je niks aan he?