Een computersysteem, of 2 losse iMac 's

Moeten we op kantoor 1 kast met 2 schermen, of 2 apparte iMac 's? Wat zijn de voor en nadelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Een imac is meestal met scherm en pc ingebouwd
dus als er iets mis in moet je alles vervangen
of weg brengen naar reparateur
koop liever een 2 goede beeldscherm en 2 losse kasten
bovendien mac zijn vreselijk duur t.o.v windows en minder compatible.

Voor de prijs van 1 imac kan je al 2 pc kopen
capthavoc
12 jaar geleden
Ik moet toch even een lansje breken voor twee iMacs. Dan kan je ook met twee mensen tegelijkertijd werken (zonder allerlei ingewikkelde dingen als RDP-sessies, terminal services, Citrix o.i.d.).

De aanschaf prijs van Mac's is flink hoger dan van een PC. Maar als je dezelfde spec's zoekt (ook zelfde scherm) dan is dat al een stuk minder. Dell verkoopt het zelfde scherm voor bijna 900 euro bijvoorbeeld.

Op een PC kan je alleen Linux of Windows draaien. Op een Mac zit standaard OS-X. Ik vind dat zelf heel fijn, maar waarschijnlijk geld dat niet voor iedereen. Als je dat niet aan staat, of je er je software niet op kunt draaien, niet doen.

Ik merk zelf dat ik met een mac veel productiever werk dan met de andere twee besturingssystemen, en minder tijd kwijt ben aan onderhoud. Op mijn werk had ik de meerprijs van een mac in een week al terug verdiend voor de baas, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik gebruik nu ook iMac, maar ga met meerdere personen werken. Vandaar de vraag. Ik dacht zelf dat je dan 1 Computer heb met meer schermen. Maar liefst Apple, heb nu ook iMac en MacBook en iPhone nou wil niks anders hoor. Thanks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor elke medewerker heb je een beeldscherm / toetsenbord etc... nodig en 'iets' waarop de programmatuur draait die de medewerker gebruikt. Dat laatste is dus die doos bij een PC of alles wat apple achter het beeldscherm van de iMac gestopt heeft. iMac is 'doos' en 'beeldscherm' ineen. Nu zijn er zeker oplossingen waarbij je met meerdere personen op één doos kunt werken. Dan doet de computer alsof hij meerdere computers is. De medewerkers hebben dan naast een beeldscherm / toetsenbord een kastje (terminal) die zorgt voor de communicatie tussen deze centrale computer en de werkplek. Zij hebben dan het gevoel op een eigen computer te werken. Dit zijn echter systemen die pas lonend zijn als je met enkele tientallen medewerkers allemaal op de zelfde omgeving wilt werken. Het is duurder dan losse computertjes, maar het beheer (een centrale server met een hoop identieke virtual machines tegenover allemaal losse 'dozen') is goedkoper. Nu zal er vast een Linux guru zijn die zegt dat hij dat met wat hardware van het vuilnis en open-source software ook kan, en dan heeft hij gelijk. Maar als je de uren gaat rekenen die het kost om het op die manier op te zetten kan je daar weer twee mac's voor kopen (en een mac-mini server ;-) ). Veel succes hiermee, en met het zaken doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, nog een toevoeging..... Waarschijnlijk wil je wel met zijn drie-tjes een beetje makkelijk aan dezelfde dingen kunnen werken. Daarvoor heb je een centraal punt nodig in de vorm van een server(tje). Niet strikt noodzakelijk, maar wel erg makkelijk. Dit hoeft geen 'zware' machine te zijn, maar hij moet liefst wel altijd aan staan (als iemand werkt). Hij zorgt er bijvoorbeeld voor dat Jantje en Pietje allebei hun eigen bestanden kunnen hebben, maar dat de computer van Jantje ook weet dat er een Pietje bestaat die eigen files heeft. En dat ze allebij wel weer in de centrale vakantie-planning kunnen intekenen. Ook kan je er makkelijk je Time-Machine back-ups naar maken. Je zou een van de iMac's als server kunnen (laten) inrichten (os-X server uit de app-store en even iemand op uurbasis inhuren misschien dat de leverancier een adresje weet) of boven vermeld mac-mini servertje kopen (met dezelfde persoon er twee uurtjes bij). Uiteraard zijn hier prima alternatieven buiten Apple voor, maar die kosten ook geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja super, dank je! K zag nu een mooie Mac pro staan. Ja idd peper duur, € 4300. Beetje te duur! Toch maar iMac denk.