Hoe overclock je een pc? En wat zijn de voordelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet aan beginnen als je niet weet wat je doet. Kan je je pc kosten.

Antwoorden (1)

Dit is afhankelijk van wat voor een processor je hebt of je voldoende koeling in je behuizing hebt steken en wat voor een besturingsyteem je gebruikt.
Heb je een AMD processor kan je gebruik maken van AMD overdrive control. Dit werkt zowel op Windows als op Linux. (zeer handige tool, als je weet wat je aan het doen bent)

Heb je een pentium raad ik je aan om speedfan te gebruiken.
Wel enkel voor Windows, maar is best een goed programma.

Het voordeel van je PC te clocken is dat je deze gaat fijn tunen en de prestatie van je computer gaat verhogen.(Zoveel merk je er meestal niet van maar in sommige gevallen dus wel)

Nadelen zijn vooral dat je doormiddel van te clocken je pc wel eens kan stuk maken. Je processor kan te warm lopen, je grafische kaart brand door, etc...Bovendien valt de garantie op de onderdelen weg die de fabrikant u aanbied.

Als je hier toch graag in verder gaat en wil starten met clocken, raad ik je aan om de eerste link als bron toegevoegd goed door te nemen en daarna eventueel nog wat op te zoeken via google over clocken. Op de 2 andere sites staat ook wel een beetje uitleg over hoe u best te werk gaat.

En vergeet niet, clocken doe je op eigen risico!
Is je PC stuk? -> Geen garantie meer en alles zelf betalen :).

Veel succes!