Zwart scherm met Analoog-Digitaal, hoe los ik dit op?

Hoi, sinds enkele weken schakelt mijn computer zichzelf vaak uit bij het spelen van PC games en soms ook als ik Youtube videos afspeel. Ik ben al bijna een week ermee bezig en ik snap niet wat er aan de hand kan zijn. Waneer ik bepaalde PC Games opstart , schakelt mijn computer zichzelf 80% van de tijd uit. Vervolgens krijg ik dus een zwart scherm waarbij in de linkerboven hoek de woorden Digitaal en Analoog elkaar afwisselen.

Allereest kan mijn computer met gemak alles aan. Ik heb 6GB RAM geheugen en een ATI Radeon HD 4850 video kaart. Me monitor is een Samsung Syncmaster, die ik al 3 jaar zonder problemen heb gebruikt.

Ik heb al me video en CPU driver geupdate, ik heb Flash players (Java en Adobe) opnieuw geïnstalleerd, ik heb geprobeerd mijn computer op de allerlaagste instellingen te zetten en ik heb de computer uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt (al het vuil weggehaald)

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen? Helaas heb ik geen 2e Monitor die ik kan aansluiten op mijn computer dus ik kan niet testen of de Monitor wel daadwerkelijk het probleem is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.4K

Antwoorden (2)

Kan een contactprobleempje zijn.
Je videokaart ff goed eruit en er weer in hetzelfde met je geheugen doen(uiteraard alles spanningsvrij doen).
Verder heb je ook je voeding stofvrij gemaakt?
Verder installeer ff Speccy dan kan je je temperaturen enzo bekijken kan je hier gratis downloaden:
http://www.piriform.com/speccy
Wie weet word je CPU te warm en moet je daar de koelpasta s van vernieuwen.
Hetzelfde geld voor je videokaart als die te warm word daar kan je ook de pasta onder de van van vervangen al verwacht ik niet dat dat het probleem is.
Denk niet dat het een driver probleem zal zijn maar doe sowieso een windows update die detecteert veelal of je iets mist of kwijt bent.
Succes ik zie en hoor het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je probleem zit toch duidelijk in de monitor
of de aansluiting videokaart en monitor
maar aangezien hij dus wel een tijdje werkt (neem ik aan)
kan het zijn dat je inderdaad de videokaart even moet nakijken of hij goed vast zit.
Het kan ook een kabel probleem zijn ?
en tenslotte is het misschien een voeding probleem
ten eerste de monitor voeding ? oud ? ligt ie ergens waar het erg warm wordt ? is het een trafo voeding ?
krijg ie stroom vanuit de pc (niet erg vaak het geval )
heb je bijvoorbeeld voeding vanaf de pc dan kan het zijn dat ie het net niet trekt.
tenslotte de voeding van de pc zelf
zit er op de videokaart ook een extra voeding aansluiting ?
heeft je voeding voldoende power ?

wordt je videokaart wellicht te warm ?

Wat je beschrijft, is duidelijk geen defect maar een uitschakeling bij te zware belasting
een normale functie dus
bij games kan ik me enigzins voorstellen dat ie een probleem zou kunnen hebben met het switchen tussen resolutie maar aangezien je dat al getest hebt en hij blijkbaar toch een tijd wel werkt
Dan is het toch een overbelastings probleem
capthavoc