Hoe kan ik de MicroSD voor mijn camera het beste formatteren?

De MicroSD heeft 4 GB (3,79 GB).
Ik gebruik hem voor mijn digitale camera.
Maar welk bestandssysteem kan ik het best gebruiken?
En welke clustergrootte?
Het gaat mij er vooral om dat de foto's zo snel mogelijk erop gezet kunnen worden (dus dat ik niet zo lang hoef te wachten na het maken van een foto).

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, en is het beter om een vinkje te zetten achter 'Snelformatteren', of kan ik dat beter niet doen?

12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kunt je kaartje het beste formatteren door deze met je camera te formateren. Daarmee heb je direct het juiste bestandssysteem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Inderdaad formatteren via de camera, dan heb je ook de best haalbare snelheid. Het kan helpen om een snellere kaart er in te zetten maar dan moet je eerst even kijken of de camera ook sneller kan, anders is dat zinloos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
petertje toch... dat weet je toch wel?
doe gewoon met je computer naar windows verkenner gaan, deze computer en dan rechtermuisklik en formatteren.

zullen we vanmiddag bij jou GTA V spelen?

doei!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
thijmentje toch... dit is geen antwoord op mijn vraag!
ik vraag met welke clustergroote en welk bestandssysteem ik hem moet formatteren.
Die kun je kiezen als je op formatteren klikt.