Kun je thin clients gebruiken i.c.m. Windows Small Business Server 2011?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Dat is geen enkel probleem deze kunnen perfect in het domein worden geplaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een thinclient is bedoel om te werken op een terminal server. Windows SBS 2011 heeft geen terminal server functionaliteit (behalve 2 gelijktijdige sessies voor beheer van de SBS).
Dus zonder aparte (eventueel geritualiseerde) Windows 2008 terminal server zal het niet werken.
Het in het domein plaatsen van een thinclient is weinig zinvol daar een RDP verbinding afdoende is.. mocht er op een thinclient een printer zijn geïnstalleerd via USB dan is het wel handig die specifieke thinclient in het domein te plaatsen.