Hoe kan ik een webcam in een nestkast installeren en de beelden via een website openbaar maken?

Wat heb ik nodig, wat kost het en wat zijn eventuele valkuilen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha wat ben jij van plan

Het beste antwoord

tja er zal, als je het goedkoop wil doen een oude pc met usb webcam in de boom moeten liefst met een netwerk draad naar je huis
(voorkomt dat je draadloos uitvalt) draad is beter
en daaraan een webcam ik vraag me alleen af of je voldoende licht hebt om het duidelijk te krijgen ?
misschien dat een camcorder die als webcam kan dienen iets beter werkt als ie nachtlicht stand heeft ?
een oude pentium 3 met xp is waarschijnlijk voldoende
als je camcorder gebruikt
zorg dan voor firewire poorten goed ingepakt tegen de regen en zo, natuurlijk stroom dichtbij
netwerk kabel naar je huis router
en op die pc een live streaming software
met link op website
even en remote afstand teamviewer o.i.d om eventueel de pc stream weer op gang te brengen je cam in nachtstand te zetten
als nodig
een pentium 3 laptop je is een aardig idee maar vrees dat die er niet veel zijn met firewire als je toch kiest voor camcorder
een usb web kan kan maar dan moet je wel een hele goeie hebben

er zijn webcam streaming sites genoeg
dus dat is geen probleem lijkt me

Ik denk dat er ook wel losse IP webcam zijn die je zonder pc rechtstreeks op je router kan hangen met kabel of zelfs draadloos
een soort totaal pakket maar dat zal zeker behoorlijk prijzig zijn.
een bewaking camera geschikt voor IP is eigenlijk het beste omdat die juist gemaakt zijn om buiten te gebruiken
maar kijk goed naar de kwaliteit van de beelden
daar schort nogal wat aan zeker in ene donkere nestkast
en ik vermoed dat vogels het niet hebben gesteld op veel licht in de kast
dus een licht gevoelige nachtgeschikte IP cam
hard to find en erg duur denk ik
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het handigst is een webcam met, al dan niet draadloze, IP aansluiting, dan hoeft er geen computer achter te staan.
Valkuilen: in nestkasten is het vrij donker. IP verbindingen kosten geld, als je camera populair wordt gaat je provider mopperen (fair use..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje flauw om het verhaal "met knippen en plakken" hier neer te zetten, dus daarom volsta ik maar met een verwijzing. Het blad Computer Idee heeft op zijn website uitvoerig beschreven hoe je het beste te werk kunt gaan. Hier vind je het artikel:
http://www.computeridee.nl/workshops/lekker-knutselen-een-nestkastje-met-webcam
12 jaar geleden
kijk eens op www.goedgelukt.nl , daar werken ze ook met webcams in nestkasten, kan je ze mailen en het ze event. vragen.