Waar is mijn draadloze netwerk gebleven?

Ik heb een HP Probook 4510S en die nam ik een weekje mee naar mijn vakantieadres waar ze draadloos internet hadden.
Mijn laptop kon echter niks vinden en gaf soms alleen een "HP Setup 'on demand'" als netwerk aan. Als ik dat aanklikte dan was de uitkomst "wireless network not connected".

Nu is dat op vakantie nog niet zo erg maar bij thuiskomst bleek hetzelfde euvel nog steeds te bestaan. Ik heb thuis een goed beveiligd draadloos netwerk maar mijn netwerkkaart vindt hem niet. Hij vindt niets.

Help, wat is er loos? Heb ik misschien onbewust ergens met mijn jatten aangezeten waardoor mijn draadloze netwerkkaart (Broadcom 802.11) geen netwerken in zijn omgeving meer ziet?

Toegevoegd na 5 minuten:
p.s. volgens een uitgevoerde hardware check is er niets met de netwerkkaarten in mijn laptop an de hand.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

staat je kaart wel aan wellicht is er een klein switchje waarmee je hem aanzet ?
of wellicht een toetscombi FN en iets van de functie toetsen soms staat er wel een symbooltje op de toets
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zoiets moet het bijna zijn denk ik, al heb ik geen idee waar ik dat op mijn laptop kan vinden. Ik heb dat hele ding al binnenstebuiten gekeerd ;-)
capthavoc
12 jaar geleden
kijk even onder netwerkcentrum ?
wellicht staat er een kruisje door je draadloze kaart ?
als je er dan op rechtsklikt kun je hem inschakelen
op mijn pc is het in en uit schakelen fn f2 je ziet waarschijnlijk op de toets een symbooltje voor draadloos in een bepaalde kleur die correspondeert dan meestal met de Fn toets je zou dan in op het scherm even een symbooltje oplichten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik allemaal geprobeerd. Zonder resultaat. Het rode kruisje blijft staan en is niet weg te krijgen. Ik ben en blijf "not connected"....maar de aanhouder wint!
capthavoc
12 jaar geleden
aha dat betekent dus wel dat je kaartje uitgeschakeld is
maar ik vraag me even af welk kruisje je bedoeld ?
het kruisje op je taakbalk ? of als je daar op rechtsklik en zie je dan 2 verbindingen ? lan en wireless zie je daar ook een kruisje probeer daar eens op te rechtklikken en dan zou inschakelen de optie zijn die je kan kiezen.
capthavoc
12 jaar geleden
zie ook even je PM ik wil je wel helpen met teamviewer het is vast een kleinigheidje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel zowel het kruisje op de ikoon op de taakbalk als die van het pictogram 'wireless connection'.
Ik heb gedisabled en opnieuw ge-enabled. IK heb op 'repair' gedrukt. Tot nu toe helpt nog niks. Zijn status kan ik niet opvragen, die optie is lichtgrijs en dus niet actief. Met alle respect: teamviewer,,,daar wil ik nog even niet aan.
capthavoc
12 jaar geleden
probeer de driver van je wireless opnieuw te installeren daarmee vergeet hij eventuele verkeerde instellingen
meestal heeft windows geen probleem met het vinden van een driver maar hou even de cd met drivers ed die bij je laptop. hoort bij de hand
ga naar start, instellingen configuratie
en zoek naar apparatenbeheer
rechtsklik op je draadloze kaart en klik op installatie ongedaan maken
je krijgt dan ene waarschuwing dat je het apparaat verwijderd
klik ok en hij verdwijn je krijgt misschien nog de melding driver verwijderen ? klik dan nee
start opnieuw op
en laat windows de driver opnieuw installeren
en probeer dan opnieuw als hij hem vindt (je netwerk)
moet je dan wel het ww van je netwerk weer opnieuw invullen succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga het proberen. Thanks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas geen resultaat. Nieuwe driver geinstalleerd met de nieuwe service packs en weet ik wat allemaal. Het draadloze netwerk wil niet connecten. Ik heb toch het idee dat hij stuk is al roept de laptop dat hij prima in orde is :-(
capthavoc
12 jaar geleden
het kan zijn dat de antenne los zit ??
kijk eens onder het kapje waaronder je wirelesss zit
en kijk of daar een draadje met miniplug zit, als die los ligt kan hij het signaal niet worden gevonden.
tja en anders dan is het inderdaad mogelijk dat er iets is doorgebrand zonder dat de hele kaart niet meer wordt gezien
je kan hem er eventueel ook even uithalen even opnieuw opstarten.
dan weer pc uit en kaartje terug en dan weer opstarten Het werkt ongeveer hetzelfde als je driver herinstalleren
maar soms kan hij de hardware fout nu omzeilen als je van iemand een usb wireles dongletje kan lenen of kopen probeer dan dan eens je signalen te vinden
als het daar ook niet mee lukt is er toch wat raars aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij krijgt het predikaat "beste antwoord" omdat de beantwoorder in ieder geval constructief meedacht. Mijn probleem is echter nog niet verholpen. Maar goed, er zijn ergere dingen op de wereld dat een blinde netwerkkaart ;-)

Andere antwoorden (2)

Kan zijn dat je je router opnieuw moet instellen,of de WPA code opnieuw moet ingeven in de router instellingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook kan proberen om de stroom 30 sec van je modem en router af te halen,eerst je modem dan je router daarna weer stroom op modem dan op router,wil ook wel eens helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik allemaal geprobeerd: niente resultaat tot nu toe
Staat je wireless uit in je bios of heb je een dongle software geïnstalleerd? Die blokkeren nogal eens je wireless verbinding net als het gebruik van 2 wireless clients (HP en Intel PROset Wireless bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet aan mijn bios gerommeld (dat durf ik niet) en heb ook geen dongle geinstalleerd. Ik heb ook verder niets veranderd dat het feit dat mijn wireless kaart ineens 'blind' lijkt geworden, kan verklaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat dan capthavoc er maar even naar kijken. ;-)