Hoe werkt de fingerprintreader van een laptop?

Ik maak op mijn werk gebruik van een HP ProBook 4520s met fingerprintreader. Bij deze moet ik mijn vinger over de reader heen laten glijden. Hoe werkt zoiets?

Toegevoegd na 4 minuten:
Om het iets toe te lichten: ik ben benieuwd naar de techniek die erachter zit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het dunne plaatje is in feit een sensor zoals die ook bij digitale camera's aanwezig zijn. Het plaatje werkt op hele kleine veranderingen. Je duim beweegt eroverheen en de lezer sampled vele lijnen. 1 lijn heeft dus al een indicatie van de oneffenheden. Het total een indicatie van je vinger en dus van de vingerafdruk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1 ;-)

Andere antwoorden (1)

Het neemt eerst een afdruk vanjewelste vinger. Daarna herkent hij die als je eroversleept. Hij heeft namelijk 1 afdruk al en die gaat hij dan proberen te matchen met jou vinger Het is gelijk bij de politie: ze nemen je vingerafdruk als verdacht wordt en als ze jou afdruk dan kunnen matchen ben je erbij.