"802.11n downwards compatible". Dus 802.11b en 802.11g werken ook nog?

Op de volgende website staat: "802.11n downwards compatible Wireless Standard Protocol".

http://www.sitecom.com/wireless-gigabit-router-300n/wlr-4001/p/848

Betekent dat 'downwards compatible' dat ik ook nog met 802.11b en 802.11g apparaten met die router kan verbinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

Dat klopt inderdaad. Je B/G-apparaten kunnen gewoon verbinden met je N-router. Vaak kun je dat in je router instellen: alleen N, of ook B/G.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor.
Je kan een cd ook in een dvd speler afspelen;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De router is inderdaad compatible met /b /g en /n.
Persoonlijk zou ik de /b niet meer gebruiken omdat die erg langzaam is. Je kunt in dat geval beter een (goedkope) USB-Wifi dongle aanschaffen. Deze kost nog geen 2 tientjes en ondersteunt ook de hogere snelheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor je kan ze allemaal nog gebruiken...