hey, ik heb net een laptop gekocht en wil deze graag op mijn tv aansluiten en ook aan mijn geluidssysteem mijn vraag is hoe doe ik dit?

mijn tv en geluidssysteem zijn verbonden met een scart-kabel. ik heb ook een vga aansluiting op mijn tv en laptop
ik heb op het moment me laptop via een hdmi kabel met me tv verbonden alleen heb ik dan geen geluid via me geluidssysteem.
bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Via de Hdmi kabel kan je het beeld én het geluid weergeven op de televisie.
Dit kan je instellen door op het speakertje rechtsonderin met je rechtermuistoets te klikken en dan op apparaten de hdmi-audio aanzetten!

Als je het geluid via je geluidssysteem wilt laten gaan doe je het volgende.
Als het goed is zit er op je laptop een koptelefoonuitgang, die is meestal ook en SPID/IF uitgang. Daar kan je dus ook een optische kabel op aansluiten en dan via optical-out je geluid in DTS/Dolby 5.1 op je geluidssysteem weergeven.
Dan ook het geluid eerst aanzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik doe het nu ook zo. dank!

Andere antwoorden (2)

Wat je altijd kan doen voor het geluid is de hoofdtelefoonuitgang verbinden met de line-in, aux of musicport van je geluidsinstalatie dan werkt het zeker, hiervoor heb e dan wel een 3,5 mm jack (man) naar tulp nodig of een 3,5 mm jack (man) naar 3,5 of 6,3 mm jack (man), maar die zijn gwn te koop bij een electronicazaak, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit een tekening gezien waarbij je de videobron (laptop in dit geval) met een hdmi kabel aan je geluidssysteem hangt en die weer aan de tv (ook met een hdmi kabel).