Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke grafische adapter is nodig voor bekijken TV-opnames dmv DVD-RW's gekopieerd naar Laptop met I7 processor?

Ik wil een nieuwe laptop kopen. Deze moet het volgende aankunnen.

Tijdens bekijken van TV-films etc. dvd's kopieeren of branden en/of backups maken van eigen bestanden (op de achtergrond draaiend)
Ik weet niet welke grafische adapter hiervoor het meest geschikt is (merk en type).
NB. ik ben geen gamer.

Voor mijn keuze heb ik al de volgende specificaties gekozen
Processor-model: I7-720QM
Intern geheugen: 6144 Mb
Grafische adapter: onbekend (vandaar de vraag)

Bedankt voor de moeite

Vraagsteller

Toegevoegd na 11 uur:
De af te spelen films hebben extensie ".VOB". De codec is mij onbekend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
567

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat jij wil staat compleet los van de kracht van een grafische kaart, of deze moet meehelpen met het decoderen van vrij zware videocodecs. Maar dan nog is elke grafische kaart die daarin meehelpt al voldoende.

Misschien is het handig als je even aangeeft welk soort films of iig de extensie ervan opgeeft die je af wil spelen tijdens andere bezigheden. Als je de codec weet (x.264/h.264 bijvoorbeeld) dan is er nog meer over te zeggen.

Ik weet dat nVidiakaarten icm met een CUDA-driver je CPU bijna compleet kunnen ontlasten bij het bekijken van zware films, elke huidige nVidia kaart kan met CUDA overweg. Ik weet niet zeker of AMD(Ati) dat ook zo kan anders zou ook daar elke huidige kaart voldoende zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond dit een (voor mij als leek) zeer duidelijk antwoord. Ik dank de beantwoorder hiervoor.
VraagstellerBW

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding