wifi op oudere computer mogelijk ?

ik heb een computer van ongeveer 5 jaar oud en die ondersteund geen wi-fi ik heb gehoord dat er een soort usb stick is die ervoor zorgt dat de computer wel wi-fi kan ontvangen waar kan je zulke dingen krijgen en hoe heet het ?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
8.2K

Antwoorden (4)

ik weet dat er netwerk kaarten zijn die je op het moederboard kan prikken die wel mogelijk maken dat je wifi kan ontvangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan losse WiFi adapters die je op USB kunt aansluiten, zowel in de vorm van een stick als in de vorm van een klein kastje met een antenne erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het een desktop pc is kan je een interne draadloze netwerk kaart kopen en inderdaad een usbstickje
maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een interne draadloze netwerkkaart,
een usbstick kan nog wel eens zijn verbinding verliezen door slap en slecht contact.

is het een laptopje dan kun je een insteekkaartje pcmcia wrireles netwerk kaartje kopen
als er van die sleuven voor zijn
ook daar kan een draadloze usb stick in
capthavoc
12 jaar geleden
Je kan de PC heel makkelijk met het internet verbinden dmv. een wifi adapter met usb aansluiting. De EUB-9603H is een goed keuze als de router ver weg staat en dus een zeer gevoelige ontvanger nodig is:
http://www.wificentre.nl/engenius-senao-eub-9603h-802-11b-g-n-2-4ghz-high-power-wifi-usb-adapter-150mbps-600mw.html

een iets goedkopere (en compactere) keuze is de de Engenius EUB-9801: http://www.wificentre.nl/engenius-senao-eub-9801-dual-band-2-4-5ghz-802-11a-b-g-n-300-mbps-wifi-usb-adapter-mac-os.html

Beide wifi usb adapters zijn gemakkelijk te installeren. Je hoeft alleen de drivers te downloaden en de wifi adapter aan te sluiten.