Hoe maak ik mijn laptop schoon?

Mijn laptop sluit zichzelf regelmatig af omdat hij te heet wordt (vooral bij het kijken van filmpjes op bijvoorbeeld uitzending gemist). Nu heb ik wel eens gelezen dat het kán komen doordat er veel stof binnenin de laptop zit, maar hoe krijg ik dat eruit? Ik heb 2 linkerhanden en ben totaal niet technisch!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.1K

Het beste antwoord

Als het goed is moet er ergens een ventilator zitten onderop je laptop. Zorg ervoor dat daar altijd voldoende lucht door kan.

Ik zou er geen stofzuiger op zetten want daardoor gaat ie vanzelf draaien en dan kan de motor kapot gaan, (stage gelopen bij reparatie bedrijf), dus als je een stofzuiger op de ventilator doet, laat hem niet ronddraaien als een gek.

Anders even openschroeven maar als je niet zeker bent van je zaak zou ik het laten doen door een bedrijf of instelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met een stofzuiger kan je het een beetje properder maken, de laptop openschroeven en dan stofzuigen zou nog beter zijn. Je kan hem ook gewoon binnen doen in de pc winkel of mss valt dit zelfs onder de garantie. Dat zul je eens moeten nachecken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gratis System Care 4 downloaden. Als je daarop googlet vind je het wel. Werkt heel goed. Je kan dagelijks onderhoud doen, of de computer grondig schoonmaken. Hierdoor gaat alles een stuk sneller!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ik had je vraag niet goed gelezen ;)...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
It's in the computer :) (zoolander) http://www.youtube.com/watch?v=Guwvwp0uSU8
Gouden tip vanwege jouw info van 2 linkerhanden: Blijf er maar mooi vanaf ;-) Met een stofzuiger kan je wel het vuil tussen de toetsen en ventilatie ingangen schoonmaken, maar mijn advies, sla hem even onder de arm en breng hem naar iemand die kennis van zaken heeft. Wie weet is de beste optie om er een betere koeling in te laten zetten.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als niks meer lukt dan kun je een onderzetter met luchtkoeling kopen. Hier bijvoorbeeld: http://www.bol.com/nl/l/computer/notebook-coolers/N/4289218682/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020130809ap1
Heb ik ook, werkt prima en kost ca. 25 euri
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wist niet eens dat dat bestond! Plus!
Stof kan een oorzaak zijn met de stofzuiger kan je daar vaak ver genoeg mee met schoonmaken
er moet toch wel erg veel stof in je pc zitten wil hij echt uitvallen.
dus meestal is het ook je laptop zelf
heb je bijvoorbeeld ene AMD processor ?
die worden een stuk heter dan een intel
en zeker video films voor langer tijd draaien kost veel reken kracht dus warmte
soms moet je gewoon de grenzen van je laptop niet te vaak opzoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een cooler kan zeker een oplossing bieden maar ook dat heeft grenzen.
capthavoc
12 jaar geleden
je hebt laptop standaarts met ventilator er onder. kost niet duur werkt perfect :):):) en als je daar de stofzuiger inderdaad een beetje bij gebruikt :) blijft ie altijd cool :)
zoals op die link zijn ook niet meer duur tegenwoordig. en wat handig is voor jou heb je ook een spuitbus die lucht er in spuit :) o.a. voor je toetsen als die moeilijk drukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een stofzuiger op de gaten van je laptop wil wel eens werken, ook heb je busjes perslucht daar kan je het stof er ook mee uit blazen, voordeel van deze combinatie is dat je niks open hoeft te halen, en dus ook niks kapot kan maken ;)

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je met een stofzuiger doen maar dan wel een met een borsteltje erop .
Die borsteltjes worden gebruikt voor het schoonmaken in de hoekjes van bankstellen .
Met dat borsteltje maak je werkelijk alles stofvrij .
Ik gebruik het voor de toetsen de tv de radio de schemerlamp de kasten enz enz .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je laptop ook op een of andere manier eens hoger te zetten, zodat er meer ruimte komt voor de aanzuigopening. Vaak komt dit voor bij oudere PC's of Laptops, die "vervuild" zijn en plotseling activiteiten moeten ontplooien die nog niet bestonden toen ze werden gemaakt.