Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik als particulier een oude PC inleveren voor hergebruik?

Ik heb - zoals waarschijnlijk vele anderen - een PC die ikzelf niet meer gebruik, maar die nog best een tijdje mee zou kunnen.
Waar kan ik deze inleveren zodat de Harddisks veilig worden gewist én de PC wordt hergebruikt, bijvoorbeeld in een derde wereld land?

Toegevoegd na 6 uur:
Liefst centrum van het land...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
11.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op deze site staat er informatie over:
http://www.siso.nl/news/?v=2&cid=1&id=22&lid=
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een kringloopwinkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn PC vorige jaar zowel op gratisoptehalen.nl als op gratisaftehalen.nl aangeboden. Daar kwamen al snel twintig reacties op.

Ik kon uitkiezen welk doel ik het meest sympathiek vond. Daar is mijn PC heengegaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik sprak met de ophaler af dat hij om 06:30 langs zou komen. Kwam ons allebei het beste uit.

Dit was de vroegste afspraak die ik ooit maakte met een onbekende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens bij de Derde Wereld Werkplaats in Teteringen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
usedpc.nl in hoogeveen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien kun je hem op marktplaats zetten (gratis dan), mischien wil iemand hem wel op komen halen omdat hij/zij onderdelen wel kan gebruiken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je HD zelf leeg maken met programmas die nullen op je HD schrijven. Die zijn te vinden op de site van de fabrikant van de HD. Zorg dat je weet wat voor een soort HD je hebt (IDE, (S)ATA etc.) en haal heb betreffende programma en gebruikershandleiding binnen. Het hele proces duurt doorgaans vrij lang maar garandeert wel dat alle informatie permanent gewist is.
Onderschat overigens niet wat een beetje criminele geest met een gebruikte HD kan doen. Vaak zijn wachtwoorden en identiteitsgegevens nog goed terug te halen na een format al zullen niet veel mensen geintresseerd zijn in de gemiddelde gebruiker, better safe then sorry.

Je kan je PC terug brengen naar het bedrijf waar je hem hebt gekocht (daar was de verwijderingsbijdrage die je indertijd moest betalen voor) of aanbieden aan kringloop winkels zoals in andere antwoorden al aangegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding