ik ga een nieuwe graphics kaart kopen maar ik vroeg me af of het niet beter is om een nieuwere te nemen?

IK ben dus van plan een nieuwe graphics kaart te kopen voor SLI (9800 GTX+, ik heb er al 1) ik heb nu een 620 watt voeding en ik vroeg me af of dit genoeg is, en zo nee is het dan beter om een nieuwere graphics kaart te kopen of toch maar voor de SLI (combinatie van 2 kaarten met elkaar) te gaan?
(Ook heb ik een intel Q450 zwaar overclockt van 2,6 naar 3,6 met waterkoeling en 2 harde schijven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niewer dan een nieuwe? En beter voor wat dan? Wat wil je ermee doen: eindige elementen berekeningen? computer animated video's renderen? Voor opencl of cuda berekeningen om enorm snel complexe sommen op te lossen?
Meer info graag anders dan hoe snel/groot/hard/etc je computer nu is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah sorry, dat was ik vergeten te zeggen;) maar ik gebruik hem om te gamen. Ik wil niet te veel geld uit geven aan de kaart (niet meer dan 200 euro, ik ga hem denk ik van marktplaats kopen als ze hem hebben) ik zat zelf nu toch wat meer te denken aan de radeon HD 5870, maar ik weet het nog niet zeker. Wat is uw mening? Weet u misschien een betere?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En met nieuwer bedoel ik beter:)

Het beste antwoord

Ik zou voor een nieuwe kaart gaan afgaande op de benchmark cijfers in de bron kan je zien dat een AMD Radeon 6850(130 euro) al bijna 2.5x zoveel prestaties zou moeten leveren als een 9800GTX+. Daarnaast wil SLI nogal eens voor extra complicaties zorgen en kost het een stuk meer stroom en zorgt het voor een hoop meer hitte in je systeem. Ook hebben nieuwe kaarten veel meer ondersteuning voor nieuwe grafische mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik toch maar een AMD 6870 ga kopen.

Andere antwoorden (3)

Het zou kunnen volgens mij. Hoeveel gb ram heeft u?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker gaan voor een nieuwe bijvoorbeeld een AMD 6870 beter voor prestaties en zeker voor het stroomverbruik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de opgegeven specificaties van de aanwezige hardware zie ik geen enkel probleem. Dat het ietsje méér extra warmte oplevert,is te verwaarlozen,aangezien U gebruik maakt van "watercooling" Perfecte omstandigheden,om de optie de
SLI (9800 GTX+) er bij te gebruiken ! Juistomdat het een kaartje is uit "dezelfde familie " maakt deze keuze zo makkelijk.

Groet:Zoekertje