Waarom gaat mijn laptop spontaan aan?

Dan heb ik 'm op slaapstand (en ben ik aan het slapen...) gaat ie soms spontaan aan! Hoe kan dat? Uiteraard gaat de klep niet open, maar beginnen die ventilators te draaien en dan word ik wakker....

Ik heb een toshiba satellite

Toegevoegd na 41 minuten:
Het was een update! Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
5.3K

Antwoorden (4)

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je netwerk kaart de functie 'wake up on LAN' aan heeft staan: Als een andere computer probeert bij jouw computer te komen, dan zet de netwerkkaart je computer aan.
Een ding is zeker: Bekijk even goed of je geen virus / spyware op de computer hebt staan. Gebruik bv malware bytes hiervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn desktop springt hij vaak op een vaste tijd automatisch aan voor update controle ofzo. Al op vele manieren geprobeerd dit tegen te gaan met automatische update uitschakelen, maar perfecte oplossing nog niet gevonden. Bijna altijd is Windows zelf volgens mij de schuldige, het is een goed en handig programma maar heeft nadelen dat ze hun macht op vele manieren misbruiken net als Google en Tomtom etc. Oplossing mogelijk automatische update uitschakelen in Windows maar dat kan bij handmatige update weer door Windows gewijzigd worden zonder dat je het door hebt. Soms kan ook volgens mij antivirus juist automatisch gaan scannen. Veel dus om te zoeken en proberen, oplossing niet gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laptop heeft meer dingen te doen dan alleen wat jij ermee doet, er draaien ook processen op de achtergrond voor 'onderhoud'. De laptop kan zichzelf bijvoorbeeld updaten, of een virusscan uitvoeren.

Persoonlijk vind ik het alleen maar handig dat mijn laptop zichzelf updatet als ik er niet mee werk, dan gaat het niet ten koste van de prestaties. Hij start zichzelf zelfs keurig opnieuw op (allemaal terwijl de klep dicht is), dus hoef ik me daar niet mee bezig te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi timfeddema,

ik heb ook een toshiba satellite, maar helaas geen drivers meer.
kan ik de drivers van jouw machine downloaden?
groeten, Dré Jansen
djansen.2@gmail.com