Ik heb een experiabox van kpn met internet + bellen. Het is een modem maar het internet is te traag. Zou ik er een router van sitecom achter zetten?

Om zo het internet sneller te maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
zondag
12 jaar geleden
Die Experiabox is niet alleen een modem maar ook zelf een router. Ik heb hem ook.

Antwoorden (6)

Hiermee maak je het internet niet sneller, een router heeft hier geen invloed op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hee Chuck,

met een router maak je je internet verbinding alleen draadloos.. ( eventueel meer gangbare poorten)

als je snellere internet verbinding wil hebben zou ik toch even je aanbieder bellen! en je internet aanpassen, (waarschijnlijk krijg je dan ook een andere modem)

succes,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ne,dat lijkt mij een zinloze actie,gezien het feit,dat U kiest voor één van de 3 pakketten.
Down - upload, tot:Basis= 8 - 1 Mb/s, Extra=20 - 2 Premium= Mb/s 40 - 3 Mb/s .

Als het zo makkelijk zou kunnen ,zou het storm lopen als mensen bijv. de snelheid van het aangeboden Premiumpakket zou kunnen behalen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KPN heeft aan veel van haar klanten een brief verzonden dat de snelheid niet gerealiseerd kon worden mbt het afgenomen abonnement.

Derhalve hebben ze aangeboden een abonnement met een lagere snelheid te nemen zonder extra kosten.

Waarschijnlijk heeft u ook zo,n abonnement of uw computer bezit niet de configuratie die nodig is om zware games te spelen.

Anderzijds staan er teveel programma,s open,
moet u de computer opschonen of uw werkgeheugen uitbreiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk het ook. Wij hebben ook de experiabox, met twee computers erop aangesloten. Zijn heel tevreden en spelen allerlei spellen erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht ook dat het zou komen door dat er waarschijnlijk bij hem ook maar 8MB beschikbaar was met een 20 MB abonnement. +
Waarschijnlijk is je internet niet te traag maar heb je de ADSL list nog niet begrepen. Jouw is een verbinding TOT xx Mbit beloofd meestal haal je dit niet omdat je niet direct naast een wijkcentrale woont. Als je wil weten wat je dus eigenlijk haalt moet je even naar http://speedtest.net/ gaan en kijken wat je daadwerkelijk haalt (eerst even je download programma's stopzetten). Met kabel internet heb je dit probleem weer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het niet in je Experiabox moet zoeken maar zit je misschien ver van de centrale of heb je zelf lange kabels lopen? Heb je de box al eens gereset?
Heb er zelf ook 1 met het goedkope abonnement (8 Mb down en 1 MB up)en haal 7.70 down en 0.89 up. Lang niet slecht dus.