Waar moet op worden gelet bij de aankoop van een beeldscherm, wanneer er veel met grafische programma's wordt gewerkt?

Het is belangrijk dat ook de lichtere grijswaarden (van 2-5%) zichtbaar blijven. Welk merk/type van minimaal 20" kan worden geadviseerd?

12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is je budget?

Antwoorden (3)

Ik heb me wel eens laten vertellen dat je erop moet letten dat er een appeltje op moet staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rudolf
12 jaar geleden
Het 'Appeltje' is me te duur, ik zoek een goed alternatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En appeltje verkoopt vooral scherm+pc in een volgens mij, dus inderdaad duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nope
http://tweakers.net/pricewatch/260797/apple-cinema-display-led-27-inch.html#tab:info
Belangrijkste is het soort paneel. Alle goedkope schermen zijn TN schermen (dus LCD TN) met snelle response tijden waar jij niet veel aan hebt, beter zijn al PVA of MVA schermen beter kleur echtheid en kleurdiepte. Als je een leuk budget hebt zoek ik voor IPS gaan.

Toegevoegd na 57 seconden:
zoek=zou

Toegevoegd na 5 minuten:
Even een review van een dell bijgevoegd, review is van een tweakers bezoeker die er veel over te melden heeft scherm kost maar 200 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1. PVA is erg belangrijk.
Ik was aangenaam verrast dat mijn goedkope Samsung monitor dit had. De kleuren zijn fantastisch. Geen dure Eizo monitoren meer. Geen oudewetse CRT monitoren meer.
contrast verhouding : de zichtbaarheid van het verschil tussen kleuren

response tijd : 2ms of lager is aan te raden

resolutie : 1920 x 1080 om full hd af te spelen, aan te raden of hoger

led techniek, zeer zuinig en zwart is zwarter, als je het kan betalen is het aan te raden, anders kan je als alternatief lcd gebruiken

formaat, 20 inch of groter is aan te raden