Welk voltage heeft de KPN-aansluiting voor telefonie / internet bij particulieren?

Ik wil mijn aansluiting meten om te weten of die in orde is. Op dit moment staat er 0.8V op. Is dat de normale bedrijfsspanning?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
8.6K

Antwoorden (3)

Nee dat is niet de normale bedrijfsspanning die hoort tussen maximaal 3.6 en 4.8V te liggen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ISDN kent een net spanning van 94 volt

En gewoon een telefoon lijn niet gebruikt ong 45 volt en als iemand veld volgens mij 85 volt ( bij mijn weten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een normale PSTN aansluiting is de spanning nominaal -48V. Dit is natuurlijk bij on-hook. Off hook is de spanning veel lager; dan wordt het kabelpaar gebruikt voor voice en heb je hooguit een bias van enkele volts. Het belsignaal is een pulserende DC spanning en kan makkelijk boven de 100V uit komen.