Mijnlaserprinter heb ik ingesteld op zwart printen. Waarom gaat het lampje branden van de blauwe cartridge?

Door de instelling zou ik verwachten dat alleen de zwarte toner gebruikt zou worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Misschien zit er niet genoeg meer in de zwarte cartridge en probeert de printer in een zo mooi mogelijk resultaat te printen met behulp van dr blauwe inkt. Als je zwarte inkt op is dan kun je alsnog in zwart printen door de kleuren te mixen(dat doet de printen tenminste voor je).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk; je zou verwachten dat alleen de zwarte toner gebruikt zou worden, en dat gebeurt ook!

Echter, de instelling die je maakt, maak je hoogstwaarschijnlijk niet op de printer zelf, maar in Windows. M.a.w. met deze instelling zal Windows GEEN kleuren informatie opsturen naar de printer.

Maar de printer zal voor de te printen pagina of printopdracht dan niet weten dat er geen blauw benodigd zal zijn voor de afdruk. Daarom klaagt de printer over alle mogelijke foutsituaties.

Met andere woorden: de meeste printers zullen niet van te voren te horen krijgen of ze een zwart afdruk of kleuren afdruk moeten maken; dat zal pas blijken als alle data bij de printer is aangekomen, maar dan heeft de printer allang geklaagd over een mogelijk probleem: blauw is op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een instelling van de fabrikant van je printer.

En de instelling zorgt ervoor dat je niet kan printen zodra een kleur op is, ook al gebruik je die kleur niet.

Hierdoor wordt je gedwongen om weer een nieuwe toner te kopen.